Bästa dieten ever ;-) ..


Jag och Rasmus har varit inne i Årjäng en sväng. Handlade lite och tog en kopp kaffe inne hos Patrik. (Nåt det inte är värt att tala högt om när Oscar kommer hem för då kommer han bli MYCKET förgrymmad över att han inte följa med... För att dricka saft och titta på traktorer på datorn inne på pappas kontor, det är grejjer det!)


Rasmus fick till sin stora lycka en reklambil som souvenir från pappa. Det fina med denna var att den hade röda hjul till skillnad från de med blå och gula hjul som Oscar har som tidigare. Bra argument när Oscar med all säkerhet kommer hävda "Han får inte ha den, den är MIN!!!!"..

För en gång skull var det typ folktomt på ICA så det gick smidigt att få ihop det jag skulle ha, och Rasmus satt som vanligt nöjd i Babybjörnen - åh va jag kommer sakna selen den dag han inte längre får plats där! Dock tappa vi flytet när vi kom fram till kassan och hamnade bakom en virrig gammal farbror som krånglade och grejjade. Killen i kassan skulle plocka fram pengarna i plånboken åt honom, sen packa ner varorna och sen när han väl plockat ner allt var det en sak han missat att betala så då skulle plånboken fram igen och oj, oj, oj. Ibland är det tur att man inte har bråttom...

Var inne en snabbis på järnhandeln också för att kolla deras rea på utemöbler. Fanns dock inte så mycket av intresse förutom en kruka jag fastna lite för. Vi är ju ute efter nåt att ha på stenterassen brevid trappen upp mot altan. Vi har visserligen pratat om nåt stort i svart, men den här var i rostfritt, skulle ju funka det också. Tror den skulle va fin med blomsterkrasse eller nåt annat som kan slingra över kanten, då den va ganska hög...


Väl hemma gjorde Rasmus dagens insats för tvättmedelstillverkarna om man säger så... ...och inte utan än att jag också tappade matlusten på kuppen.



Haha, ja det är ju just detta som är livet! Kan tilläggas att Rasmus var VÄLDIGT glad och nöjd och tvättmaskinen nu snurrar för fullt.... Och jag fick faktiskt i mig lunchen ändå ;-) .. Men det är vid såna här incidenter man är ganska lycklig att man är hemma och har tillgång till vatten och rena kläder. Men, ikväll får det nog bli ett bad, något som bröderna Andersson knappast brukar protestera emot!

Den här förmiddan har verkligen bara rusat förbi och strax är det dax att hämta hem storbus från dagis. Tror jag tar syskonvagnen ner och hoppas på uppehåll. Rasmus skulle verkligen behöva sova lite och det är ju nästan bara i vagnen utomhus han klarar av att göra det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0