Minst sagt mitt i naturen!


Det blev nästan en timmes promenad med Zingo som sällskap. När jag för en gång skull inte hade barnvagn med mig passade jag på att gå järnvägen, dels för att det är vackert men även för att det känns lite mer inspirerande än att gå asfalt som det annars ofta blir..

Fick dock lite mer sällskap än bara av Zingo, Rådjurens riksförbund hade årsmöte eller nåt mitt på rälsen och drev Zingo till vansinne. Han hade fullt drev i band i flera omgångar -vilket känns i mina armar nu efteråt! Patrik var ganska (läs väldigt!) nöjd över detta när jag kom hem och berättade...





Oscar har visat upp sin allra, allra trotsigaste sida ikväll och det suger såååååå mycket energi. Älskar honom så otroligt mycket men jisses va arg han kan göra mig!


Så länge han är sysselsatt med något funkar det dock fint. Här är han i eftermiddag ritandes. Det är lite roligt för fram till nu har det mest varit ett kladdande med ritandet men nu har han börjat berätta vad det han ritar föreställer och nästan berättar en liten saga till teckningen. Idag ritade han en sjö, med en båt och en grotta där det bodde sjörövare (mycket sjörövare i alla hans berättelser just nu...). Streckgubben uppe i vänstra hörnet får förövrigt jag erkänna att jag kladdat dit, han bad mig rita just en sjörövare och jag kan verkligen inte rita. Men, men han blev nöjd -det är huvudsaken :-) !

Jag blev lite imponerad när han dessutom förklarade att denna sjö ledde ut i Blomma (och det är ju faktiskt i en sjö i just Blomma vi badat mest i sommar...). Sen ändrade vattnet karaktär och blev vägar, en väg ledde till farmors jobb och en annan till pappas jobb... Fantasin är det inget fel på !


Medan Oscar var i ritartagen passade Rasmus på att utforska lekrummet i lugn och ro utan Oscars knuffar ;-) ...



Snart dags att sova tror jag! Rasmus är fortfarande hopplöst förkyld så jag är inställd på ännu en orolig natt!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0