Uppe med tuppen!


Dagen har bara börjat och Oscar har redna hunnit fälla dagens kommentar;

Jag: "Jag måste gå ner med lillebror för han har bajsat."
Oscar: "Har du läst det på facebook?!"

Haha, är han född rätt in i dataåldern eller vad?!


Oscar väckte mig kvart i 6 imorse för att han behövde gå på toa, och då han inte direkt är känd för att vara så snabb utan mer gillar att sitta och filosofera så hann jag bli mer eller mindre klarvaken innan han väl var färdig.

Kröp dock ner i sängen igen i förhoppning om att få lika och slumra en stund men då vaknade Rasmus och även han var i desperat behov av "underredsservice" så det var bara att gå upp!

Men, men inget ont som inte har nåt gott med sig. Klockan är inte ens 8 och jag har redan hunnit göra kycklingpuré till Rasmus lunch, steka kycklingfilé till min egen lunch (tänkte mig en god sallad idag) och stekt iordning fläskkotletterna vi ska äta ikväll (de blir som godast när de får gotta till sig ordentligt..), druckit kaffe och utfodrat barnen med frukost.


Pyjamaskillarna, dock inte från idag..

Nu kollar Oscar lite på barnkanalen innan det är dags att göra oss iordning för dagis. Rasmus är jättetäppt idag så jag har en svag förhoppning om att han kanske sover en hel del idag. Välbehövligt, dels för att han ska bli frisk men också för att jag har en hel del jag skulle behöva få undan på..


Full aktivitet på spisen...


Nej, bäst att sätta fart, för även om vi har haft gott om tid på oss hittills denna morgon så kommer det säkert sluta med att vi får stressa järnet för att hinna iväg i tid - så är det alltid. Är mycket mer tidseffektiv när jag har bråttom från början...

Kommentarer
Postat av: Herren

Säger som Oscar de är bara att ÖKA !! :)

2010-08-26 @ 09:20:59
Postat av: Noahalva

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.

2011-04-08 @ 12:16:39
URL: http://noahalva.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0