Summasummarum

Har haft en bra dag idag även om jag som vanligt inte hunnit hälften av det jag tänkt... Hur som helst hade allt gått bra på dagis under dagen (ingen aning om vad han fick för ryck imorse...) och det var en glad Oscar som mötte mig och Rasmus vid grinden när vi kom för att hämta honom. För en gång skull ville han faktiskt följa med och var på riktigt gott humör!

Vi tog oss som sagt en sväng och hälsade på hemma hos Malin och hennes lilla Elias. Eller lilla och lilla, han är snart 11 månader! Det verkade som att Rasmus tyckte det var riktigt kul att få umgås lite med någon i ungefär samma storlek (för även om det skiljer 4 månader på dem i ålder så är de ungefär lika stora.)





Oscar uppförde sig exemplariskt och för en gång skull lyssnade han på allt mamma sa och vi hade ett par riktigt mysiga timmar. Såna här dagar är jag så stolt över min stora kille!

Eftermiddan bjöd på varmt och skönt väder och SOL, så vi satt ute på altanen och fikade. Väldigt skönt och bäst att passa på för ska man tro det som är spått om vädret så ska det ju bli riktigt skitväder under resten av veckan och hur det än är så kommer hösten närmare för var dag som går nu...

 
Malin hade bakat kladdkaka som Oscar nöjt smaskade i sig. Jag nöjde mig såklart med bara svart kaffe, försöker man bli kvitt "volangerna" så försöker man.... *klappar mig själv på axeln*

När vi åkte hem visade sig Rasmus från sin allra sämsta sida och gallskrek i princip hela vägen hem, trots att jag stannade 2 gånger och gav honom nappen och snutten. Det är inte alls likt honom som i vanliga fall somnar gott i bilen eller iallafall sitter tyst och nöjd. Han var väl övertrött stackarn för efter en flaska välling och torr blöja hemma somnade han som en sten. Sov visserligen inte så länge men tillräckligt för att bli på lite bättre humör under dygnets sista vakna timmar.

Båda barnen fick sig en snabb men välbehövlig dusch efter middan och nu sover de båda gott sedan några timmar, vilket jag hoppas de fortsätter med till minst kl.6 imorgon bitti. Oscar brukar allt sova ordentligt för det mesta men Rasmus vaknar gärna till nångång mellan 2 och 4 och vill komma över till min säng. Förvisso är han inte så stor men han ligger och "knör" och tar väldigt mycket plats... Och så länge han fortsätter vara lite orolig på nätterna så är det knappast aktuellt att flytta in hans säng till Oscars rum - hur mycket jag än längtar efter att återerövra vårt sovrum.


Nyduschad liten krabat strax innan läggdax.


Idag började skolan igen efter sommaren för de allra flesta och så också för mina f.d klasskamrater. Inte utan än att jag känner en viss längtan efter att börja jag också. Eller både och, jag vill inte byta bort min föräldraledighet för allt i världen och jag VILL verkligen vara hemma för barnen växer så fort men att läsa och lära sig nya saker är också kul och det får mig att utvecklas som människa både socialt och intellektuellt..

Men, men min tid kommer, det tråkiga är ju bara att det då blir med en annan klass. Den klassen jag började i för exakt 1 år sedan började ju sin 3:e och sista termin idag. Har ju haft lite funderingar på att eventuellt läsa nån kurs på distans nu under tiden jag är hemma, men vi får se hur det blir. Än så länge har det varken funnits tid eller ork men kanske att man borde fundera lite på det ändå - om inte annat för att hålla huve't igång!

Nej, nu är det dags att ta kvällen. Imorgon är det tisdag och alltså dagisfri dag för Oscisen. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det brukar bli full rulle på ett eller annat sätt.

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0