4:e advent



Så var alla ljusen tända! Tiden har verkligen rusat de här senaste 4 veckorna, eller egentligen har det gått fort redan från 1 november - bara 4 ynka dagar kvar till julafton nu! Och jag behöver väl knappast påpeka att en viss liten 3 åring är VÄLDIGT förväntansfull här hemma... Patrik och Oscar var iväg och tog gran i eftermiddag och bara Patrik hinner köpa en ny julgransfot imorgon så blir det nog till att klä den imorgonkväll.

Vi har haft en bra helg med mycket familjetid. Det som däremot varit mindre bra är att Rasmus helt plötsligt börjat klättra... Från inte alls till att göra det snabbt och skickligt! Så nu lär det bli ännu mera fullt upp här hemma...

Och så här nöjd är Rasmus över detta...

Och jajjamen, han ÄR precis så vild som han ser ut!

Oscar däremot har sysselsatt sig med lite mindre farliga aktiviteter som pussel...

Lika koncentrerad som vanligt lägger han bitarna på plats. Han är så duktig, vilket han också vet själv också och kommer med kommentarer som... "Mamma, du är så stolt över mig!" ♥ Och ja, visst är jag det!

Och nu är det söndagkväll och snart dags att krypa ner under täcket. Men först ska vi se klart filmen som går på 3:an, hänga en maskin tvätt och äta lite mer choklad... Dra ut på helgen så länge det går!


Julpyntade ljusbrickan med lite av varje tidigare ikväll... Blev ganska mysigt!

Oscar har kännts väldigt harmonisk och varit väldigt go' och glad den senaste tiden och ikväll när han och jag satt och tittade på Bolibompa la han plötsligt armen runt mig och sa "Du är det bästa i mitt liv!" Det värmde hett, för en lång tid nu har det varit väldigt mycket pappa, pappa, pappa så denna typ av ömhetsbetygelse var efterlängtad. Min älskade lilla skatt!

Slut för idag, tack för idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0