Å en slank jag dit och en slank jag dit...

...och som tur va höll jag mig på vägen! Men jisses vilket väder och vilka kontraster! -19,8 igår morse och +2 och regn idag på morgonen. Inge vidare! Så pass halkigt och moddigt att skolskjutsarna blev inställda och många har nog ofrivilligt blivit hemma från skola, jobb och dagis idag.

Jag har faktiskt varit inne i Årjäng en sväng på förmidda'n och det var en rysare... Var dock ganska ensam på vägen, hade en maxfart på 40 km / h och 4hjulsdrift på bilen så det gick bra men det är skönt att va hemma igen! Nu är det Patriks tur att vara iväg (han stannade hemma med Rasmus medan jag var iväg) så jag hoppas verkligen han (eller de, de för han samåkte med svärfar) tar det vackert på vägen hem.... Otäckt när väglaget är kasst för även om man är försiktig själv så är det ju långt ifrån säkert att de man möter gör det samma... Var nere i diket en sväng förra vintern, hade låg fart så det gick bra men jag gör inte gärna om det om jag slipper.... 

Nu ligger iallafall julkorten på lådan, det är handlat inför helgen och så har jag varit på biblioteket och lämnat/lånat nya böcker. Den här gången går låneböckerna passande nog i jultema...

 
Äntligen kom jag ihåg att hämta "Barnens första bok" åt Rasmus på biblioteket också. Har haft gåvobeviset på den från BVC i plånboken hur länge som helst men glömt det, nu är den iallafall med hem!

Och följetongen Rasmus fortsätter... Efter att varit feberfri igen tisdag och onsdag vaknade han igårkväll och var kokande igen! 40,3 - nytt värmerekord! Stackar'n! Han är piggare nu på da'n men har fortfarande feber - dock inte riktigt lika hög. Undra om det är tänderna som spökar eller om det är nåt annat. Ska nog ringa vårdcentralen imorgon om han fortfarande har feber då...



Oscar har varit på dagis och firat lite jul på förmidda'n. Julmat och julklapp för de få barn som kunnat ta sig dit p.g.a vägläget. Oscar var iallafall helnöjd och är på ett strålande humör! Sånt gillar vi!


"Titta vad jag hittade mamma! En bock!!"

Nu är det bäst jag tar tag i julpyntadet, just nu är det Oscar som har befälet över lådorna och det kan som synes (även om bilden är suddig...) sluta hur som helst...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0