Av samma skrot och korn...

Kan lova att Oscar blev mer än nöjd när han fick reda på att Carl skulle komma på besök i eftermiddag, lycka är bara förnamnet! Och jag förstår att de trivs ihop de där två för de är liksom lite likadana. Ganska buffliga och "oömma", full fart från början till slut, totalt outtröttliga och de verkar ha hur kul som helst även om de "slåss" halva tiden... Haha, nej inte slåss kanske med det är väldigt mycket "jag ska ha va du har" o.s.v fram och tillbaka. Efter att de åkt igen tjatade Oscar väldigt mycket om att det var kul att "hans kompis" var och hälsade på så det får man väl kalla en lyckad eftermiddag!

Rasmus somnade för en gång skull riktigt gott efter lunch idag, och jag kände mig som ett riktigt monster när jag var tvungen att väcka honom för att det var tid att åka och hämta Oscar på dagis...

Inte så konstigt att Rasmus blev ganska så grinig när han inte fick fortsätta sova och dessutom blev nerkrånglad i vinteroverall och ut i den kalla bilen. Stackarn! Lyckligtvis är ju inte Rasmus känd för att vara särskilt långsint och så fort vi kom till dagis och han fick se Oscar så var han sitt vanliga strålande glada jag igen! Men vem vet, han kanske hämnas genom att hålla OSS vakna inatt istället...

Det hade gått bra med Oscar på dagis även fast jag lämnade honom i tårar. Det var väl vad jag misstänkte men ändå skönt att höra, han hade tydligen pusslat så det stod härliga till - lika duktig där som hemma!

Måste bara visa en bild jag knäppte på barnen ikväll...

Hämtade kameran för att Oscar satt så gulligt och läste för Rasmus, men när jag kom tillbaka var det denna syn som mötte mig.... Sekunden efter fick sig Rasmus en ordentlig knuff... Allt gick så fort så jag fattar inte att jag lyckades få med det på bild. Men kolla hur det lyser BUS i Oscars ögon... Syskonkärlek på gott och ont! (Kan tillägga att det gick bra med Rasmus...)

Imorgon bär det av till Karlstad för lite julshopping. Det ska bli mysigt, bara jag och Patrik då farmor och farfar är snälla och barnvaktar under tiden! Så nu ska jag sätta mig och göra en lista på saker vi ska kika på - bäst att passa på, det är ju inte så ofta man är i "sta'n"!

Ha d'!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

Haha vilken gullig bild! Va busig han ser ut!

2010-12-02 @ 20:41:03
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0