Barn är inte till salu!

P3 sänder just nu (13-19 december) Musikhjälpen. Ett samarbete mellan SR, SVT och Radiohjälpen. En insamling som i år har Barn är inte till salu som tema. Pengarna ska gå till det förebyggande arbetet mot den ofattbara, fruktansvärda handeln med barn som sker runt om i världen...

Jag brukar inte ofta skänka pengar men nu har jag dragit ett (om än litet) strå till stacken och önskat en låt (och då samtidigt skänkt en slant) via deras SMS-insamling. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&grupp=12803

Och vilken låt önskade jag då...?!


'
Oscar river av favoritlåten på midsommarafton i år!

Jo, Min gitarr med Sven-Ingvars som jag tillägnade Oscar! Haha, kanske inte riktigt en låt som passar in i P3:s ordinarie reportoar men får man önska fritt så får man och Oscar bara älskar denna svensktoppslåt från 1964. Ska bli spännande att höra när den kommer ut  i etern...


Älskade barn, ni är det bästa mamma & pappa har!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag önskade nyss "Tomten jag vill ha en riktig jul". Hoppas, hoppas, hoppas att de spelar den. Älskar den sången!

2010-12-17 @ 13:44:25
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Farmor

Finns inte ord för hur mycket jag älskar dessa barn.

2010-12-17 @ 19:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0