Bilskrälle

Förra veckan var bilen på verksta'n och fick lite diverse "handpåläggning" samt ett nytt batteri för att stå pall den bistra vintern. Har sen inte använt bilen över helgen förrän jag skulle köra till dagis imorse... (För -22 är lite för kallt att promenera när Rasmus ska med... )

Allt frid och fröjd, den startade finfint. Först in med Rasmus i baksätet och stänger dörr'n - som tydligen INTE ville bli stängd! Hånfullt studsade den gång på gång tillbaka på mig... Gaaaaaaaaaaaaaaahhhhh! Ge mig sommar'n tillbaka!!!!

*massor med svordomar och andra fula ord senare*

Svärfar (vem annars ;-) ?!) kom och fixade dörren. Det var något inne i dörren som fryst så nu är bilen fit for fight igen... Ingen större skada skedd mer än att det inte blev nåt dagis (vilket Oscar bara tyckte var bra...) samt att det innebar lite extra arbete för svärfar.

Men det är ju så störigt när man krånglat på båda barnen alla kläder (vilket inte är lite i denna kyla...), kört fram bilen och väl är på väg...

Näväl, nu ska jag strax iväg och klippa mig - muntrar upp något iallafall!


Sommar, sommar, sommar....

Så långt ifrån tjocka vinteroveraller man kan komma...



Tack än en gång för hjälpen Kent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0