Da'n före da'n, före da'n...

Tänk va! Redan kväll den 22:a december - ho, ho det närmar sig med stormsteg...

Lägger en riktigt bra dag bakom mig, full rulle från morgon till kväll och det känns bra.

Fick finbesök på förmidda'n av Eva och barnen, gissa om Oscar var nöjd över detta(?!) och jag också för den delen för när Oscar är nöjd och glad blir tillvaron så mycket trevligare för alla! Det har busats (bråkats en del också förståss), käkats korv och bakats pepparkakor.. Sen att den mesta av smågrabbarnas deg hamnade i magen utan att först passera ugnen är ju en annan sak, Wilma var iallafall väldigt duktig och gjorde fina kakor....


Barnen verkade tycka det var mysigt iallafall och det är ju huvudsaken även om baket inte resulterade i så många färdiga kakor ♥ ...

Rasmus var också kungligt nöjd över besöket även om han inte fick vara med och baka, han var så nöjd och road att han höll sig vaken från imorse ända till halv 3 när huset åter igen blev tomt (så när som på mig, Oscar och Rasmus då...), helt klart så gillar han liv och rörelse...

Eftermidda'n har jag sedan ägnat åt att allmänt röja en aning, dammtorka alla öppna ytor i köket och allmänt grejja... Och Oscar drog sitt strå till stacken...


"Det där är mitt jobb mamma!" På sistone har Oscar börjar tycka det är väldigt roligt att sortera in besticken från diskmaskinen. Och visst han gör det ju rätt så då är det ju dumt att tacka nej till lite hjälp! Haha, kolla in 2:a bilden - en liten lillebror som också vill vara med...

Och ikväll har jag fixat lite julfint i badrummet och fått upp de nya röda handdukarna jag köpte igår...

Fick plötsligt för mig att jag ville ha röda handdukar nu till jul och då både HEMTEX och Kid har slagit igen i Töcksfors hade jag tur och hittade dessa inne på Karlsson. Ingen aning om kvaliten men de lär duga att ha över jul iallafall... Blev riktigt mysigt därinne!

Nu är det hög tid att ta kväll. Imorgon har jag en hel del att styra med då jag tänkt att få färdigt med allt som ska göras på dagen innan Patrik kommer hem så vi kan sitta och bara mysa imorgon kväll.. Mysa, det ville Rasmus också göra ikväll...


Vill mycket hellre ligga hos pappa än i spjälsängen...


Sov gott, vakna torrt ;-) ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0