God Jul fossingar små

Nu har mina stackars onda fötter (som i själva verket inte alls är särskilt små) fått nog av stengolvet i köket! Hoppas de blir lite gladare nu framöver när de fått ett par "Rolls-royce sandalar" att glida runt i om dagarna...



Kanske hutlöst på sitt sätt att betala 800(!) spänn för en innesko, meeeeen jag har redan konstaterat att de är värda vartenda öre. Stengolvet är fint men en riktig mardröm för fötter, knä och rygg. Hoppas att dessa underbaringar i långa loppet kan få bort lite av det onda. Förutom att de är underbart dämpade och mjuka att gå i så är den lilla klacken extra plus då det var precis vad sjukgymnasten rekommenderade för min seninflammation.






Känns tungt att erkänna att mina senaste "vovvar" inte håller måttet, för de är då väldigt mycket mysigare att kura in tårna i... Men, men jag får väl tro på det som stod på de nya skorna; "Detta är dina fötter värda" ....




Samtidigt som jag brukar va den första att prisa näthandeln måste jag även slå ett slag för de lokala handlarna. Även om man ofta kan känna att affärsutbudet här i Årjäng kanske lämnar en hel del övrigt att önska så får man heller inte glömma bort att för att det ska kunna finnas affärer måste det finnas kunder och hur är det med köptroheten på orten?!. En ganska enkel ekvation. Och jag kan själv erkänna att jag ofta söker mig utanför kommungränsen när saker och ting behöver inhandlas. Och då ofta för att jag helt enkelt utgår ifrån att det jag vill ha inte finns här men så är det absolut inte alltid! Tog en chansning att kolla på "Hälsokosten" efter skor och upptäckte att de hade hur mycket som helst. Bra sortering på både modeller och storlekar och dessutom billigare än vad jag sett i vissa webbutiker.

Men det är bara att konstatera att det inte kan vara lätt att vara fysisk handlare i denna internetvärld och jag saknar både bokhandeln, Tobbas och Bergers som tyvärr inte finns längre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0