Myslördag

Idag har vi tagit dagen i maklig takt, skönt efter veckan som varit...

Bara några minusgrader men surt som satan med snöblåst, men Oscar var kungligt nöjd ändå med en liten kälktur...

Efter lunch tog vi våra små pepparkaksgubbar och gick på visit i granngår'n då farmor och farfar inte fått sett pepparkaksgubbarna live än...

Oscar hjälper gärna till när Rasmus inte går tillräckligt fort på egen hand....


Farfar läser bok...


Och nej, jag pratar faktiskt INTE mycket i telefon! Detta har han nog faktiskt tagit efter från Patrik...

Ikväll stod mannen i huset för maten och det var GOTT! Älgbiff med hasselbackspotatis, smörstekta kantareller med vitlök och grädde - vissa saker talar för sig själv... Han kan när han vill min älskling :-) !

Ett litet bad hanns det också med innan läggdax...

Någon som är mycket sugen att få komma i vattnet...

Oscar som under en längre tid varit helt omöjlig att få till att tvätta håret har helt plötsligt blivit jätteduktig på detta. Helt frivilligt (men han ska skölja själv) och på eget initiativ dessutom. Ibland förvånar han :-) !

Sammanfattningsvis en BRA lördag och än så länge sover barnen sött i SINA sängar... ...och åter igen avslutar jag dagen med en liten, liten önskan om att inatt är natten de ska fortsätta göra så ända tills imorgon. Kan tillägga att min önskan om detta INTE slog in natten till idag.


Sov sött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0