Onsdag mitt i veckan

Den här veckan segar sig verkligen fram och helgen känns fortfarande oändligt avlägsen.. ..men av erfarenhet vet jag ju att den kommer till slut så det är väl bara att tråka med ett par dagar till!

Idag har vi iallafall i vanlig ordning varit på musiklek. Julavslutning till och med så det bjöds på festis, bulle, clementin och skumtomte! Kalas tyckte Oscar och var hur nöjd som helst!



Det skulle övas till luciatåget också... Det var han dock inte riktigt lika road av (läs totalt osamarbetsvillig) så jag antar att om han överhuvudtaget ska vara med i tåget kommer jag precis som förra året va tvungen att vara med jag också...


Men i år kanske man ska göra det med lite mer finess och klä ut sig ;-) ...

Till förra året hade jag köpt en jättefin tomtedräkt - som han VÄGRADE ha på sig :-( ! Den här lite mer pyjamasliknande varianten hade han på sig under protest men bara om han slapp luvan... Haha, man kan lugnt säga att det här med luciatåg är inte riktigt Oscars grej.... I år har vi köpt pepparkakskostymer åt båda pojkarna, vi får väl se om de kommer på eller inte när det är dags nästa vecka...

Lite behgaligare temperatur ute idag, bara -6 grader nu mitt på da'n så vi får väl se om vi kanske vågar oss ut en sväng senare. Men först har jag lovat Oscar att måla med vattenfärger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0