Sankta Lucia!


När jag gick på högstadiet så sjöng vi förutom den vanliga reportoaren också alltid luciasången på italienska och jag tyckte den var så fin. Luciafirandet på Ljungsbroskolan var över lag väldigt vackert och stämningsfullt. Hela skolan åk 1-9 tillsammans på en gång, MÅÅÅÅÅÅNGA tärnor och stjärngossar blev det men förståss alltid bara en lucia!


Kolla vilken skillnad på hårfärg jag har mellan dessa kort... Tänker att det är 3 år mellan.


Här i Blomskog har skolan sitt lussefirande i kyrkan på kvällen. Väldigt fint det också även om luciatåget av förklarliga skäl blir något glesare än de jag är van vid från min egen skolgång...


Och dagis är i församlingshemmet och lussar för fikasugna tanter och farbröder i bygden... Och i år är dagis lussetåg först imorgon och det är ännu oklart om Oscar tänker ställa upp eller ej...



Än så länge har jag idag bara fått höra lucia på radion men lite beronde på familjens status ikväll ska nog iallafall Oscar och jag försöka ta oss till kyrkan och titta på när skolbarnen lussar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0