Underbara FREDAG!!!!

Så var det äntligen fredagkväll - veckans mest efterlängtade...

Och dagen idag har iallafall varit betydligt bättre än dagen igår så det är väl synd att klaga... Eftermiddagen idag har ägnats åt att äntligen sy julsoffkuddar till vardagsrummet. Och ja, det är verkligen ÄNTLIGEN med tanke på att tyget införskaffades redan till förra julen men då tog orken slut... Nu är de klara iallafall. Röda, riktigt RÖDA är de - tur att de bara ska ligga över jul för första intrycket var att det såg ut som en blandning mellan zigenarlya och bordell... Hmm, inte för att jag besökt varken det ena eller andra men det var bara en känsla jag fick. Och helt fel ute var jag inte för Patriks spontana reaktion när han kom hem var "Porrigt"...

Jaja, nu ligger de på plats iallafall och trivs jag inte med dem får jag väl hitta på nåt annat till nästa jul... Några sömmar blev dessutom mindre raka då jag fick god "hjälp" av äldsta sonen. Han gasade symaskinen och jag styrde, gick över förväntan faktiskt även om han gjorde några rivstarter jag inte riktigt var beredd på. Men, men det roade honom väldigt så det får det vara värt!


Oscar "lagar" skördaren... Mycket koncentrerad!

Surar lite över att lillebror försökt ta sig en närmare titt på "vrålåket"...

Idag har det faktiskt funkat hyfsat att pyssla med lite av varje. Barnen har liksom nöjt sig med att "bara vara" för en gång skull. Rasmus är dock fortfarande ganska lättstött men ikväll förstod jag varför. 2 tänder i överkäken håller på att kämpa sig igenom så det är väl kanske inte så konstigt att det gnälls lite av och till.

Imorgon ska jag försöka få klart på omorganiseringen i tvättstugan som jag påbörjade i början på veckan samt få upp julgardinerna i vardagsrummet. Lite lagom projekt för en lördag!

Go'kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltid lika roligt o läsa dina inlägg :) o ja måste ju säga vilken energi du har sy porriga kuddar det är inte dåligt ja kan typ inte trä nålen i symaskinen ;)

2010-12-11 @ 06:47:16
Postat av: jessica andree

glömde ju o skriva att det va ja jessica som skrev :) ha en bra fortsatt helg på er här har vi alla blivit jätte förkylda :(

2010-12-11 @ 06:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0