Slut för idag, tack för idag...

Kväll! Och dagen har faktiskt passerat snabbare än vad det kändes som att den skelle göra en sväng där på eftermidda'n...

Oscar har i vanlig ordning varit i sitt esse och på under en timme efter lunch hann vi måla med vattenfärg, dega med playdooh och pussla. Kort men intensivt!

Patrik överraskade och kom hem tidigare än vanligt! Sånt gillar vi :-) ! Kvällarna när Patrik kommit hem och vi käkat mat går så otroligt fort så en timme extra "pappatid" är guld värd. Idag blev det bad för killarna efter middan och det uppskattades i vanlig ordning MYCKET! Ända tills det var dags att tvätta håret för Oscars del då förstås för då blev det som vanligt högljudda protester....


Vet att jag har lagt in hur mycket badbilder som helst på killarna men det är så underbart att se deras lycka i badet! Och även om det inte riktigt går att fånga lyckan på bild så funkar bilderna iallafall finfint som hjälp att komma ihåg de bästa stunderna i stunder vi INTE omges av kluckande skratt (för tro mig, såna stunder har vi oxå!)... Och lekarna i badkaret blir vildare och vildare för var gång...

Som vanligt är krafterna ganska slut så här dags. Vi har gottat oss med kaffe och choklad framför Bonde söker fru (för ja, jag delade faktiskt med mig...).

Vi har fått besked om ett planerat strömavbrott som ska pågå hela förmidda'n imorrn så jag ska klura lite på hur jag ska lösa Rasmus mat under den tiden... Snacka om att man är beroende av el och vatten när man går hemma. Lutar nog åt att det får bli gröt till lunch för honom imorrn, då en termos med hetvatten är lätt att förbereda innan de "klipper linan". Åter igen, I -landsproblem!

Och Oscar ska till dagis imorrn, även om han redan idag sagt att han inte vill... Känns skitjobbigt redan innan då jag vet att det kommer bli protester och med allra största sannolikhet tårar och även om de torkar snabbt så ÄR det jobbigt att se! Hur som helst blir det en kort dagisdag då han har en tandläkartid klockan 1.

Så ja, det lär bli kväll imorgon också!


Go'kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0