Att gå över ån efter vatten?!

Ibland behövs det inte mycket för att göra Bettan glad! Kände mig MYCKET nöjd när jag igår hittade de fodrade gummistövlarna som var slut i Oscars storlek i Töcksfors på Eurosko i Linköping. Och jag som inte ens visste att Eurosko fanns i Linköping... Nu slapp jag ännu en sväng till Töcksfors även om det visserligen varit sådär 30 mil närmare (enkel resa) om det nu bara varit för skorna ;-) ...



Bättre stövel får man leta efter. Breda i modellen så de är lätta att ta av och på, fodrade (supervarma) och nästintill viktlösa så de är lätta att gå i. Han hade likadana förra vintern och klarade sig hela vintern med varma fötter (som kallast var vi ute i -20...). 399:-. Billigt, eftersom det faktiskt är att likna med en vinterstövel. Och det fina är ju att eftersom att det ändå är en gummistövel så tål de ju hur mycket slask och blask som helst! (Det finns ett par som är hundringen billigare också men de ser lite annorlunda ut och är inte riktigt lika varma...)



Och sen så har termobrallorna (med så lång leveranstid) som jag skrev om här http://bergerud.blogg.se/2010/november/stadium-is-the-shit.html redan kommit :-) ! Snacka om att det är smidigt att handla på nätet! Beställde dem i onsdagskväll och i fredags fanns de redan att hämta ut på posten (trots att de hade förvarnat om att det kunde vara upp till 2 veckors leveranstid!). Patrik hämtade ut dem idag efter jobbet och så här snygg blev lillkillen i dem! 



Och så lite ullsockor. Varma och go'a fötter i både gummistövlar och kängor! Ska det va så ska det va ull!



NU kan vintern komma när den vill, vi är REDO! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0