En ofrivillig hemmadag

Ja idag har jag bara varit hemma! Planen var visserligen att jag och Rasmus skulle åka in till Årjäng efter avlämnadet av Oscar på dagis. Uträtta lite ärenden, hälsa på mina gamla klasskompisar och helt enkelt komma iväg och se lite folk - har faktiskt inte varit utanför Blomskog sen förra torsda'n... Inte konstigt att man börjar känna sig lite lappsjuk ;-) ... Meeeen så blev det inte! Efter att ha stressat som en liten tok för att hinna fixa allt innan det var dags att åka (då planen var att fortsätta in till Årjäng direkt efter dagis) så startar inte bilen!! Gaaaah! Batteritorsk! Inte så konstigt dock med tanke på att min bilkörning senaste veckan bara bestått av microkortaturer till dagis fram och tillbaka och det dessutom varit ganska så kallt men nog så irriterande!

Så det vara bara att börja om. Hämta vagnen och istället promenera ner till dagis och *peppar, peppar* känns det faktiskt helt ok i fötterna nu efteråt - kanske har de senaste veckornas vila gjort nytta?! Man kan ju alltid hoppas!

I vanlig ordning kom svärfar som en räddande ängel och fixade så att bilen fick batteriet laddat efter lunch och hämtade sedan även hem Oscisen när det var dags så jag slapp ge mig ut i kylan med Rasmus ännu en gång. Tack för det! ♥

Barnen har varit på gott humör och busat på som vanligt!

                                                                  ♥

Rasmus har fortsatt med sin hobby som bokmal...

Och han blir sååååå arg när han inte får fortsätta! Men samtidigt känns det ju lite onödigt att han ska äta upp hela boksamlingen...

Oscar i sin tur fortsätter att imponera med sitt pusselläggande...

Detta pussel fick han av min syster nu när han fyllde 3 i höstas och det tillhör favoriterna... Och jag måste stolt säga att han är väldigt fingerfärdig trots att det faktiskt innehåller inte mindre än 54(!) bitar. Får han bara lite hjälp att komma igång så klarar han ut det på egen hand sen. En fröjd för ögat att se vårat lilla energiknippe till yrväder faktiskt sitta i lugn och ro och koncentrera sig - mera sånt tack :-) ! ♥ Videofilmade en liten snutt för att visa hur duktig han är, klippet håller dock fortfarande på att ladda upp och det går seegt så jag lägger det i ett eget inlägg senare om jag orkar vänta...


Nu ska jag slå in lite mer julklappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0