Fusk?!

Ska strax sätta fart med att baka pepparkakor med Oscar. Degen har funnits hemma ett tag och även om det kan tyckas att va ute i lite väl god tid så är ju faktiskt inte 1:a advent långt borta... Förra årets deg blev liggandes över nyår och bakades ut först i januari så om man ser det så blir ju faktiskt detta årets 2:a bak...

Dock får vi se hur mycket just kakor det blir idag då Oscar har övertalat mig till att vi först måste göra ett hus till pepparkaksgubbarna... Och jag får väl skylla mig själv eftersom jag visade honom vad jag köpte igår...



Kanske är det fusk att göra med färdiga mallar men med tanke på hur mitt pepparkakshus i förrfjol slutade så kan jag nog behöva lite hjälpmedel... Byggnadsteknik är kanske inte min starka sida och huset krympte ganska rejält från ursprungsidén efter att jag fått karva till bitarna så de skulle passa.. Att jag dessutom använde limpistol för att sedan få ihop eländet kanske man ska tala tyst om...


Snett och vint blev det men med genröst med kristyr blev det ändå ganska gulligt... Det blev iallafall uppskattat av de som fick det istället för blomma när vi var bortbjudna i december det året.


Nu återstår att se hur vi lyckas i år. Dock kan jag väl inte använda varken limpistol eller superlim i år då jag misstänker att Oscar kommer vara spekulant på att äta upp härligheten sedan...


Kommentarer
Postat av: Eva Falkenland

Var har du hittat den mallen? Det måste ju vara jätte roligt att göra ett helt eget hus även om man har en mall. Det är första gången i år sen jag flyttade hemifrån som vi ska ha pepparkakshus så jag ska bara sätta ihop ett färdig.

2010-11-19 @ 21:37:42
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Oleeira

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2010-12-23 @ 07:54:32
URL: http://oleeira.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0