Redo för advent



Så! Nu är vi äntligen redo för advent även på Bergerud. Pepparkaksbaket klarade vi ju av redan förra veckan och idag har det bakats saffranslängder. Patrik gillar inte saffran så vanliga lussekatter struntade jag i att göra men ett gäng längder är alltid bra att ha på lut i frysen och de blir ju så goda fyllda med russin, kanel och mandelmassa!


Oscar övergav dock baket ganska direkt för ovanlighetens skull. Han blev så sleeten av att baka sa han... Sleeeten på ren värmländska är ett ord han börjat använda ganska flitigt det senaste, särskilt när det kommer till saker som han inte har nån lust till för tillfället...

Varje gång jag gör dessa längder tänker jag på när jag jobbade som personlig assistent -00 tror jag det var. Då bakade vi (jag) just såna här längder. Allt var frid och fröjd och de såg jättefina ut ända tills det var dags att provsmaka.... Reaktionen var inte så positiv för hoppsansa så hade jag visst råkat ta SALT istället för socker i degen... Och det kanske inte är så svårt att föreställa sig hur salt 1 dl salt smakar... Snacka om tabbe!

Men slutet gott allting gott, jag hade så dåligt samvete när jag kom hem så jag ställde mig och bakade nya längder hemma som jag tog med till jobbet nästa dag vilket uppskattades väldigt. De fick gott betyg och jag fick både behålla jobbet och baka fler längder...


Kommentarer
Postat av: Eva Falkenland

Vad duktiga ni har varit idag. Vi har faktiskt inte börjat baka ännu så vi får se om det blir lite bak imorgon. Då det ska bli ca -20 grader ute.



Jag tycker att dina killar är jätte lika varandra =)

2010-11-27 @ 21:55:06
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0