Sovrummet återerövrat!

Precis en månad kvar till julafton och jag lägger ännu en fullrulledag bakom mig! Dagar som dessa önskar man lite mer än vanligt att dygnet hade åtminstone ett par timmar mer än 24. Barnen har iallafall varit på finfint humör dagen lång och det gör allting betydligt lättare!


Det går inte att missta sig på hur mycket Oscar och Rasmus tycker om varandra, det är underbart att se dem ihop!

Oscars sovrum, eller jag menar Oscar OCH Rasmus sovrum (för ja idag gick flyttlasset med spjälsäng och nallar från vårat sovrum in till Oscars!) är färdigstädat och pyntat. I år blev det faktiskt julgardiner även där inne, mest för att jag själv var så trött på de gardinerna som hängde där.. Däremot tog ommöbleringen något längre tid än jag trodde så stjärnorna i vardagsrummet är fortfarande inte uppe. Men å andra sidan har jag istället hunnit skriva julkorten (i år är jag banne mig ute i god tid!) och grejjat med en hel del annat! Och summa summarum 5 av 9 fönster färdiga känns helt ok. Imorr'n blir det klart :-) !


1:a natten i eget rum... Snacka om milstolpe i livet!

Sen återstår det att se om vi får ångra flytten eller ej, risken är att vi (läs jag!) får springa skytteltrafik in till honom under natten men man vet aldrig... Än så länge sover lillprinsen iallafall. Oscar var faktiskt väldigt nöjd över att få in lillebror i sitt rum och sa strax innan läggdags att "Jag tar hand om Rasmus medan jag sover!" så det känns ju betryggande ;-) ... Kan tillägga att vårat sovrum som varit väldigt trångt de senaste 10 månaderna plötsligt känns GIGANTISKT när spjälsängen försvann! Och inte bara det, det blir så mycket lättare att städa nu när man kommer åt från flera håll!

Det var dagen idag! Hoppas på en lika bra och positiv dag imorgon!

Go'natt!




Det har gått vilt till stundtals under eftermidda'n...


Kommentarer
Postat av: Ciza Patricia

Så det var DET du grejjat med idag. :) Härligt, och bra jobbat! Jättefina bilder. Jag hoppas det går bra och att du slipper springa skytteltrafik mellan rummen.



Kram

2010-11-24 @ 23:03:53
URL: http://blog.pysseldags.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0