Mys på G


Idag har det varit full aktivitet i huset ända sen imorse. Och trots att Rasmus har haft en av sina mindre samarbetsvilliga dagar så har jag faktiskt hunnit med ganska mycket - jag satte en väldig fart efter att jag hämtat Oscisen på dagis!


Oscar ser och uppskattar alltid alla förändringar här hemma, stora som små och var VÄLDIGT nöjd med julgardinerna och stjärnan i lekrummet. Han såg det redan utifrån när vi kom från dagis i eftermiddags och utbrast: "Mamma vad har du gjort i mitt rum?! Va snyggt! Vi måste skynda oss in så jag får titta lite på den vackra stjärnan!" Gullungen min, ibland undrar man vart hans ordförråd kommer ifrån...

Sedan var han dock inte riktigt lika nöjd när jag förklarade för honom att han skulle städa undan på sina leksaker inne på rummet också, då blev han plötsligt väldigt, väldigt trött "Mamma jag är så sleten när jag varit på Nyckelpigan, jag måste vila lite först..."  Skitunge, jag vet ju att han kan om han vill! Men men nu är det städat iallafall -ungefär tills imorrn när allting dras fram igen...

3 av 9 fönster klara och det är ju faktiskt bara tisdag än så länge! Imorgon är planen att fixa Oscars sovrum och vardagsrummet. Fast i vardagsrummet sätter jag bara upp stjärnorna till att börja med, de röda gardinerna får vänta till lucia... ..tror jag! Längtar tills allt är klart och det är ordentligt städat överallt så man bara kan sätta sig ner och njuta och ta det lugnt! När jag nu ska ha tid med det!

Haha sen återstår ju att se hur det kommer att funka med de långa gardinerna som jag satt upp i lekrummet. Rasmus är ju som bekant ÖVERALLT och älskar att pilla, dra och slita i allt han kommer åt. I vanliga fall brukar jag bara ha en kappa i det fönstret så detta blir minst sagt spännande. gardinerna i köket är ju också långa men där står ju bordet framför så det blir inte riktigt samma sak. Intresseklubben antecknar väl?!


Vid den här tiden i fjol var det visst barmark ute. Nu är det iallafall vitt på marken även om det är inget mot vad som kommit i andra delar i sverige under dagen...

TRÖTT! Har gått åt mycket energi idag både på fönsterputsning och strykning av gardiner men även gnälliga barn är energikrävande. Egentligen hade jag tänkt ta hand om den vanliga stryktvätten också nu när strykbordet ändå är framme men jag orkar helt enkelt inte. Får se om jag tar mina sista krafter och slår in några fler julklappar iallafall, eller också förblir jag sittande här i soffan tills det är dags att sova. Ganska nöjd med vad jag hunnit med idag ändå!

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: svärmor

Vad duktig du är, hur har du hunnit och orkat?

2010-11-23 @ 21:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0