Örontrubbel

Som jag skrev tidigare idag så blev inte Oscar länge på dagis idag... Han var ledsen redan när jag lämnade honom imorse men ibland är han en riktig dramaqueen utan anledning när det passar honom så det är inte lätt att veta när det är "på riktigt". Men hur som helst hade han börjat klaga över att han hade ont i öronen så självklart åkte jag genast och hämtade honom när de ringde efter mig...


Hemma var han först fortsatt eländig och ledsen men efter en dos flytande Ipren och 2 päronsplit framför TV:n istället för lunch så blev livet plötsligt betydligt roligare och han piggnade till!



"Jag mår bra av glass mamma! Blir man frisk av glass?!" sa Oscar när han slukat pinne nr 2. Haha, det är mammas pojke det, glass är GOTT! Och är man sjuk så är man och uppenbarligen hade glassen finfin effekt iallafall på denna öronåkomma. Nu ikväll var han vid gott mod och har inte sagt nåt mer om öronen så förhoppningsvis var det bara något tillfälligt - det lär hur som helst natten utvisa...

Förutom att jag önskar att Oscar slipper öronbesvär inatt hoppas jag på att få sova även för egen del, för natten till idag blev det INTE mycket av den varan och det var faktiskt inte bara p.g.a av Rasmus för en gång skull. Visserligen var jag inne hos Rasmus 35 minuter mitt i natten men då var jag ju ändå vaken så det gjorde ju varken från eller till. När han väl sen somnade om ordentligt kunde jag fortfarande inte somna och det slutade med att jag var nere och drack välling och åt knäckebröd med ost samtidigt som jag gick igenom posten kl 1 på natten! Inte kul och jag skulle tippa på att klockan var minst kvart i 2 innan jag äntligen somnade. Klockan 5 vaknade Rasmus igen men då fick han komma in till oss. Summasummarum tycker jag ändå första natten i eget rum gick hyfsat!

Och Rasmus kämpar på med att ta sig framåt på två ben. Han har inte gått nåt mer än nåt steg helt på egen hand igen men om man håller honom i ena handen knallar han gärna på något som Oscar tycker är jättekul!


Rasmus som alltid haft väldigt mycket mindre hår än Oscar börjar komma ikapp och det är så gulligt!


Slut för idag, tack för idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0