Kaffe för två

Äääääntligen kväll! Barnen sover, dagen är undanplockad och ett skönt lugn har lagt sig över huset. Vissa dagar känner man att man lever lite extra -idag har varit en sån dag...


En kopp kaffe i soffan.. Slötitta lite på TV och bara andas...

Oscar har varit i sitt esse idag och då menar jag verkligen i sitt ESSE! Högt och lågt, fram och tillbaka, upp och ner och runt, runt, runt. En sak är säker han är frisk nu iallafall och energinivån är på TOPP! Det märks på honom att han behöver komma iväg och rasa av sig med sina kompisar nu, hemmastimulansen efter 12 dagar hemma utan dagis är INTE nog... Och imorgon är det lyckligtvis dagisdag! Tur, både för Oscisen och mig....


Innan barnen väl kom i säng ikväll var det grinigt värre.. Och Oscar skulle minsann INTE sova!

Det är roligt att lyssna på Oscars funderingar. Idag har han spekulerat lite i barnprogramsvärlden. Eller spekulera är kanske fel ord, ifrågasätta är nog mer rätt... Dels att bananerna i "Bananer i pyjamas" har just pyjamas på sig. DET tyckter han är konstigt och overkligt, men att de pratar och springer omkring trots att de är just bananer reagerar han INTE på... Den andra funderingen kom när vi såg "Fåret Shaun", de hade fest i avsnittet vi såg och han reagerade väldigt på att det var en krokodil med på festen INNE i huset... "Det går väl inte mamma!" Men att fåren dansade och drack dricka ur sugrör (och även de var INOMHUS) var det inte alls nåt konstigt med...

Tacka vet jag Pippi Långstrump och Madicken - det är barnprogram värda namnet...

Nu ikväll har jag gjort en ny laddning med mellisbägare till Rasmus också. Bra att ha på lut i frysen, den här gången mixade jag med lite röda krusbär också. Blev ganska gott faktiskt!


Skippade de vanliga proportionerna jag brukar gå efter och körde på måfå, det blev MYCKET...
Receptet hittar ni här
http://publishme.se/1676812/entries/article/91452944/

Hann nästan färdigt med dagens beting. Kylskåpet är i ordning men i tvättstugan finns det fortfarande lite att plocka med... Ska hänga upp dagens sista tvätt nu och förbereda inför morgondagen så kanske vi för en gång skull inte behöver få det så stressigt imorgonbitti!

• Må så gott! •





Kommentarer
Postat av: Helena du vet.

Det finns inget, och då menar jag INGET onaturligt hos fåret Shaun och hans vänner. Jag är helt säker på att det är precis sådär det går till när bonden stänger dörren till ladugården. Ta tillbaka alla hårda ord!!!

2010-10-19 @ 21:54:58
Postat av: Anonym

Det finns inget, och då menar jag INGET onaturligt hos fåret Shaun och hans vänner. Jag är helt säker på att det är precis sådär det går till när bonden stänger dörren till ladugården. Ta tillbaka alla hårda ord!!!

2010-10-19 @ 21:56:11
Postat av: Helena du vet

Det var precis det här jag menade. Ska det behöva ta 10 minuter innan kommentaren kommer på plats, vart är denna värld på väg och vad gör den med oss människor som tvingas leva i den???!!!

2010-10-19 @ 22:11:38
Postat av: Elisabeth

Jajaja, men hur är det med bananerna då?! De bananer jag vanligtvis handlar hem brukar ligga ganska tysta och snälla i väntan på att bli uppätna. Men det klart, det kanske är skillnad om de är inköpta på PRISO eller Lucullus ;-) ?!



Och det är bara bra att tekniken låter oss vänta lite ibland - tid för eftertanke du vet ... Ett sätt att bromsa vardagen ;-) ...



2010-10-19 @ 22:23:40
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Helena du vet

Bananerna är ju fiction, det förstår man ju att dom inte kan dansa och sjunga och så, hallå, det är en frukt lixom

2010-10-19 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0