Måndag med stort M

Nu får det va nog med "semester" från resan mot ett lättare liv. De senaste 2 veckorna har jag verkligen helt saknat motivationen men nu banne mig får det bli andra bullar! Bullar ja, Kanelbullens dag idag - taskig tajming att börja leva sunt igen just idag... Men, men det är bara att sätta fart, har kommit på nog med undanflykter de senaste veckorna...

Farmor hämtade Oscar från dagis idag och sen blev han med henne resten av dagen. Gissa om det var en liten kille som var nöjd över detta?! För egen del tog jag Rasmus med mig och åkte till Töcksfors en sväng. Just med anledning av att det är Måndagen med stort M - nya gympadojjor och lite träningskläder stod på shoppinglistan och det kom jag också hem med. Jättenöjd :-) ! Sportringen i Töcksfors är bra och jag fick lika god hjälp och service som vanligt!


Strumpor till liten och stor, med bilar på - vad annars ;-)?! Familjen BIGfoot skulle man kanske kunna säga... Inte konstigt att barnen har stora fötter med tanke på att jag drar 41:or själv, men så står vi stadigt också :-) !

Blev lite nya strumpor till barnen också, till Oscar för att hans fötter växer i en våldsam fart och till Rasmus för att jag konstaterat att strumpor inte funkar nåt vidare att ärva - speciellt inte om användaren innan (i detta fall Oscar förståss) haft breda fötter... Och eftersom att Rasmus till varje pris vill stå upp mot allt så köpte jag med "halkpillidutter" till dem båda.. Hittade en mössa till Rasmus också (som jag förövrigt blev väldigt nöjd med!Blir finfint till hans mörkblå overall), då de vintermössor Oscar hade i samma ålder inte passar. Men, men kan ju va kul för Rasmus att få nåt annat än arvegods nån gång också...


Vår lilla solstråle! Fortfarande snorig och lite hosta men idag har han varit på ett strålande humör hela da'n och äter som vanligt igen, det känns skönt!


Och Oscar blev lycklig över att hitta paket i brevlådan idag också! Och ja, han blev jätteglad även om han ser allt annat än glad ut på bilderna... Men att le på beställning - det är INTE Oscars grej!

Nu ska jag surfa runt lite och se om jag hittar nån bra skoaffär på nätet som säljer Goretexskor i barnstorlek. Hade nämligen med mig Oscars skor till Töcksfors för att mäta dem och precis som jag misstänkte så har de blivit för små. Och på sportringen hade de inga i så liten storlek. Eller liten och liten, han behöver 27(!) nu men det hade de inte. Är ju att chansa lite att beställa utan att låta honom prova först men med gummistövlarna gick det ju bra och man kan ju alltid skicka tillbaka!


På återskrivande!



Kommentarer
Postat av: Elsa

Tack! Nä det är inte ett dugg svårt, kolla på youtube, det finns säkert nån film men nån som virkar så att du kan lära dig :)

2010-10-06 @ 09:29:04
URL: http://barnbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0