Apoteksfilialen Bergerud

Min förkylning verkar *peppar, peppar* inte utveckla sig så förutom en hemsk huvudvärk och att jag är hemskt trött (inte så konstigt efter ungefär 2 timmars sammanhängande sömn inatt...) känner jag mig ganska ok.

Oscar är inte heller sämre, snarare bättre nu i eftermiddag än igår eftermiddag så ibland kan det faktiskt hjälpa att "mota Olle i grind" och ta en vilodag. Däremot är han hemskt rastlös och tjatar oavbrutet om att han ska ut och leka alternativt hem till Arvid och leka. "Jag är inte förkyld längre mamma!" Haha, han är t.o.m så desperat att när jag ringde vårdupplysningen förut frågade han mig efteråt om hon i telefonen ville komma hit och leka...



"Nu kör vi tävling Rasmus!"

Rasmus däremot är allt annat än pigg. Hemmaapoteket är mer eller mindre utnyttjat till max med koksaltspray, nässug, vanlig nässpray och bricanyl, dessvärre har det ingen vidare effekt. Han är väldigt tungandad och allmänt vissen så det skulle inte förvåna mig om det blir en trip till Karlstad innan kvällen är över. Just andningen är ju ganska otrevlig när den inte låter som den ska... Men vi får se, han ska strax få bricanyl igen och med lite tur släpper det då - det har ju funkat förr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0