Imorgon är en annan dag

Det är väl visserligen ingen nyhet men Oscar klarar INTE en hel dag inomhus utan lekkompis när han är halvsjuk. När kraften finns men inte räcker riktigt hela vägen fram. Förmidda'n gick hyfsat men efter lunch har han varit vild, uttråkad och full av rackartyg med massor med överskottsenergi...


 

Oscar har gjort sitt bästa för att "få igång" lillebror i stort sett hela da'n något som Rasmus inte riktigt varit i form för idag.. Hela dagen har han hållt ett krampaktigt tag om snuttetrasan - tryggheten!

Och när inte Oscar lyckats få Rasmus  fulla uppmärksamhet har han gjort vad han kunnat för att engagera sin mor. efter lunch satt han och ritade vi köksbordet medan jag tog hand om disken. Han ritade i blocket, nästan hela tiden... Plötsligt var det mer intressant att rita vägar UTANFÖR pappret PÅ bordet. Och ja, det var med flit det erkände han alltför glatt efteråt. När Patrik kom hem frågade han Oscar varför han gjort så, då tittar Oscar på pappa och säger "Ja du, det kan man fråga sig...". Haha ibland gör han det svårt för oss att vara arga på honom, men man måste ju försöka att hålla sig för skratt!

Förövrigt har Oscar varit väldigt noga med att inte bli bortglömd idag när lillebror behövt lite extra uppmärksamhet. När jag förklarade att lillebror har lite svårt att andas så hade naturligtvis Oscar också svårt att andas. Och när Patrik kom hem och tog upp Rasmus och ömkade honom lite för att han är sjuk så överröstade Oscar med "Jag är OCKSÅ sjuk!" (minuten före hade han åter igen hävdat att han inte var förkyld längre och minsann skulle gå och hälsa på Arvid! Samtidigt märks det att han oroar sig lite när inte Rasmus mår som han ska och är väldigt mån om honom. Lilla gullungen, stor ibland och liten ibland - svår balansgång det där!


Lite gos i soffan innan läggdax ikväll...

Nu ska vi kolla in Filip och Fredrik en stund innna läggdax.. 

http://www.kanal5play.se/program/play/litesallskap-s01e04-preview

Denna vecka är de ju i Årjäng... Åter igen, jag säger ingenting så har jag ingenting sagt. Eller ja, en sak kan jag säga - jag har faktiskt aldrig ens varit på dans i parken!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0