Kofångarsöndag

Vid lunchtid upptäckte vi att en kalv åter igen befann sig på fel sida staketet...
 
Patrik ringde åter igen kossornas "husse" men innan han fick tag på honom hade han lyckats mota in den i hagen på egen hand - Cowboy Andersson i farten ;-) ...

Men det sägs ju att synden straffar sig själv så det var sista rymningen för i år för efter detta blev det marsch pannkaka raka vägen hem till lagår'n...








    



















Oscar tyckte var ganska spännande att titta på när kossorna lastades men han var inte alls nöjd när de väl åkte iväg.

Nästintill gråtfärdig,
"Men jag vill ha kvar MINA kossor hemma hos mig ju!"

Och jag håller med honom, det är ganska mysigt att ha dem gåendes utanför - så länge det är elstaket mellan dem och mig vill säga...

Vi får åka bort till Prästgår'n och hälsa på dem inomhus istället...

Förutom att titta på kossor har vi inte gjort många knop hemma idag. Dels för att flera dagars urkass sömn verkligen börjar ta ut sin rätt på allvar men även för att hela familjen snorar och hostar. Muntert värre - INTE! Ingen feber på nån av barnen än så länge men det blir ändå inget dagis för Oscisen imorgon, han behöver nog vara hemma och ta det lite lugnt så det inte blir värre, särskilt som hostan nästan uteslutande visar sig när han hållt igång..

Rasmus sov ett riktigt maratonpass i förmiddags - 3 timmar! Rekord för att vara han, men det klart sover man inte på nätterna så... Eller också är det förkylningen som spökar även för hans del. (Och nej, nätterna funkar INTE bättre om vi håller honom vaken hela dagarna, snarare sämre.)


En trött liten snorbuse framför TV:n. Idag har det varit Pippi, Dr Snuggles och Barbapapa som har önskats. Gosar med pappas tröja och har nappdispens. Annars är den ju bara tillåten till natten numera, men mår man inte bra så gör man inte...

 


Kommentarer
Postat av: Göbben

Visst ser jag lugn och avslappnad ut :)

2010-09-27 @ 14:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0