Likt en strandad val

Ja ungefär så känner man sig när man kliver upp från ett varmt underbart bad, man är så lätt i vattnet så det nästintill är plågsamt att röra sig "på land" efteråt ;-) .. Det var länge sen jag tog mig tiden att bada själv. Badar ju tillsammans med barnen titt som tätt men det är knappast samma sak...

Torsdag kväll redan och Patrik kom överraskande nog hem i vanlig tid. Men å andra sidan kommer jag ju knappast se honom på hela helgen..

Gjorde pytt till kvällsmat åt killarna,

Potatis, lök, morot och kassler. De smaskade på med god aptit båda två :-), själv gjorde jag mig dock ett lite mer GI-vänligt alternativ...

Kassler, äggröra, paprika, tomat och gräddfil. Låter kanske som en knepig kombination men det var faktiskt riktigt gott...

Har haft en genomslapp dag då jag inte orkat nånting efter gårdagens knappa sömntimmar. Men skönt att tillåta sig själv att vara lite lat ibland också då det annars ofta känns som att det är så mycket man MÅSTE göra hela tiden. Man kan undra varför, det är ju inte så att det är nån annan än jag själv som säger åt mig vad jag borde göra men ändå finns de där - "måstena" som sitter som en jäkla piska över huve't. Och så tror man att man ska hinna så himla mycket varje dag men i verkligheten ska man vara glad om man ens hinner hälften... Kanske borde man ta sig en tankeställare när Oscar börjar svänga sig med uttryck som "Jag har inte tid mamma" när man säger åt honom att göra det ena eller andra... För nånstans har han ju snappat upp det och om jag rannsakar mig själv så är det nog gansk mycket, vänta, mamma måste göra det här först, senare o.s.v... *dåligt samvete* Men i eftermiddag lät jag faktiskt grytorna klara sig själva en stund (trots att potatisen därför brände fast en aning..) och låg och myste med Oscar i soffan. Det är så sällan han vill just mysa på riktigt nuförtiden så det är bäst att passa på...

"Mamma du måste komma och ligga hos mig och kramas men flytta lite på dig så jag ser TV:n"

Imorgon ska vi dock ha en riktig mysdag jag och småkillarna och på kvällen blir det bara "mammaOscargos" då pappa såklart jobbar på Mâten och Rasmus ska få sova hos farmor och farfar. Oscar blev först ganska (väldigt) sur när jag berättade detta för honom tidigare ikväll och tyckte det var hemskt orättvist att Rasmus skulle få va hos farmor och farfar och inte han "jag vill också!" men sen när det gick upp för honom att vi ska baka pizza, äta godis och titta på film så sken han faktiskt upp. Men jag förväntar mig dock en ny protestscen imorgon när det faktiskt är dags för överlämning av lillebror...

Och Rasmus han fortsätter stå sig fram i livet..

Och nu har han börjat envisas med att hitta nya ställen där han kan ta sig upp. Vilket inte alltid funkar så bra.. Här har han "fastnat" under köksbordet och är vrålarg för att det inte går hans väg för jajjamen, precis som storebror har han humör den grabben!

Och här lyckades jag fånga sammanlagt ca 30 kg sysksonkärlek på bild...

"Mamma, jag håller honom lite i handen.."

Rasmus är redan orolig uppe i sovrummet så det är kanske lika bra att gå och lägga sig om den kommande natten ska bli lika sömnlös som gångna. Kan inte de där jäkla tänderna bara bryta igenom nån gång så att han (och vi!) får frid. Stackars liten att ha så ont...

Och till sist, jag behövde inte slösa nån energi på att bli sur heller för byxorna blev rena :-) (vilket i och för sig också är konstigt med tanke på att det är just en MÄRKPENNA och den borde väl klara en tvätt ;-) ..?!) !

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0