Oscars 3 - årsdag

Igår den 29:e september var dagen då Oscar fyllde 3 år... Även om Oscar fortfarande hävdar att han nu är 4 år! Nog för att tiden går fort men jag är mer än säker å att jag har rätt i det här fallet ;-) !

Kvällen innan hade vi gjort en liten "make-over" i lekrummet. Gästsängen åkte ut till förmån för mer golvyta att leka på, ett lekkök och en bilmatta. Gissa vem som uppskattade överraskningen när han kom ner och såg detta på morgonen. Kommentaren var "Men, vad har hänt här då?!"


Han var särskilt fascinerad av att det gick att sätta på spisplattorna och satte genast fart med matlagningen. Eller "brassa käk" som han sa, undra vart han fått det uttrycket från?! (Det finns en huvudmisstänkt...)

 

 


Dagen kunde knappast börjat bättre... Sen gav vi oss ut i det underbara men kalla vädret och var iväg på musiklek ett par timmar...


När vi kom hem från musikleken hade "postis" lämnat av rolig post i brevlådan. Och Oscar har dagen till ära plockat kanske årets sista blomma.


På eftermidda'n kom pappa hem tidigt från jobbet och vi hann vara ute och leka en stund i solen innan det blev dags att göra kväll...


Vi gick genom hagen en sväng varpå Oscar halkar i en gigantisk komocka... "Oj, det var halkigt visst, tur jag hade gummistövlar!" Haha, och han har ju rätt, jag är mycket tacksam för att jag slapp sanera gympadojjorna från koskit..
 

Hade först tänkt skippa tårta och bara fixa lite glass eftersom det "riktiga" kalaset inte blir nu utan lite senare, men sen ångrade jag mig - klart Oscar skulle ha en tårta!


Eftersom tårtbaket inte var planerat vart det "man tager vad man haver" som gällde. Gjorde sockerkaksbotten i två lager och fyllde med vaniljkräm, hallonsylt och mango/passions mousse istället för grädde uppepå. Och det enda jag hade hemma i dekorationsväg var silversockerkulor. Helt ok, lite väl söt t.o.m för mig men Oscar älskade den och det var ju liksom huvudsaken.
 



Lillebror tog sig en lur och vaknade lagom till uppståndelsen hade lagt sig.. Han verkade ganska nöjd med det!


Summasummarum en riktigt bra dag på alla sätt!




Tusen tack för all uppvaktning Oscar har fått av alla ni go'a människor runt omkring oss!





Kommentarer
Postat av: Elsa

Stort grattis i efterskott på 3 års dagen!!! :)

2010-09-30 @ 18:48:06
URL: http://barnbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0