Lill-lördag







Ännu en dag.. Dagarna har en tendens att flyta ihop en smula när man går hemma och är mammaledig.. Eller ledig och ledig, undra vem som hittade på det ordet för man är då allt annat än ledig ;-).. Hur som helst det som är mest tydligt med att dagarna passerar den här årstiden är mörkret som börjar komma smygande. Det är faktiskt inte riktigt ljust när Oscar kommer in och kör sitt "väckningsrace" hos oss strax efter kl. 6 och det är faktiskt nästan mörkt när det är läggdags för barnen strax efter kl.19 och det är STOR skillnad mot hur det var förra veckan. Mysigt på sitt sätt även det inte gör det direkt lättare att komma upp på morgonen!

Idag har det varit riktigt nyckfullt höstväder. Sol, kraftiga vindar och spöregn om vartannat. Väldigt fint torkväder INNAN regnet kom så jag har faktiskt fått undan på en hel del tvätt..

Oscar är inte riktigt nöjd med upplägget denna vecka att pappa kommer hem för sent för att sköta nattningen så ikväll fick farfar rycka in som lite "plåster på såren". Han bjöd Oscisen på traktortur och fika och Oscars lycka var gjord! Under tiden han var borta skulle jag passa på att sänka Rasmus spjälsäng vilket blev ett lite större projekt än vad jag från början trott...

För det första gjorde Rasmus vad han kunde för att hjälpa till (läs, pilla bort skruvarna innan jag hunnit skruva i dem ordentligt). För det andra var det inte riktigt så simpelt som jag trodde då sängstommen ser olika ut i övre och undre läget så jag fick leta fram lite mer verktyg. Och för det tredje så insåg jag när jag redan dragit igång projektet att jag inte hade en aning om vart madrassen som passar i nedre läget var. Smart Bettan! Men, men det löste sig på alla punkter och nu sover Rasmus tryggt där. Han sov när jag la ner honom så undrar vad han tycker om detta när han vaknar imorrn.. ..om han inte i vanlig ordning flyttar över till mig under natten! 

4 dagar kvar av denna oxvecka, hej å hå kämpa på! Nästa vecka är Patrik MIN igen!


Kommentarer
Postat av: Göbben

din även denna vecka ! även om jag är uthyrd till de gula jackornas gäng

2010-09-16 @ 09:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0