Vi hade iallafall tur med vädret!

Trött, TRÖTTARE, Bettan! Så känns det just nu! Barnen sover och jag bara njuter av tystnaden!


Har "gjort" Årjängs marknad idag tillsammans med barnen och svärföräldrarna, var inte där alls länge om man jämför med de allra flesta men fullt tillräckligt! I år får nog besöket nästan klassas som en total flopp och jag överväger starkt att skita i hela spektaklet nästa år.. Oscar som förra året tyckte detta var kungligt roligt var sin raka motsats i år. Karusellerna som han pratat så mycket om skrämde honom väl på plats så pass att han inte ens vågade vara kvar på tivoliområdet. Och även utanför tivolit fortsatte han vara illa till mods och visade tydligt att han tyckte det var jobbigt med allt ljud och människor, trots att han satt i vagnen med hörselkåpor på. Stackars lilla älskling, och jag som trodde jag åkte dit för hans skull! Till slut sa han att han ville åka hem - vilket vi också gjorde. Dock gjorde vi ett litet "servicestopp" för blöjbyte, toabesök och KAFFE inne på Patrik och farfars kontor innan hemfärd och då blev plötsligt Oscar sitt vanliga jag igen - nykissad, på trygg, känd mark med glasruta mellan oss och alla högljudda människor var det plötsligt ganska kul med marknad..
 
Under tiden vi var runt på marknaden var det kanon väder. Sol och härligt. Strax efter vi kommit inomhus så var det som att himlen öppnade sig och det började störtregna - minst sagt skönt att vara inomhus då!!

Och förresten, vår yngsta son tar för sig av livet i stora portioner. Idag gick han med stöd av "fönsterbänken" hela fönstrets bredd för sen tog det ju stopp...


Svårt att fånga på bild men han var väldigt lycklig över att han tog sig fram på egen hand i upprätt position... Oscar var tidig med att gå (10 mån) men inte sååå tidig, Rasmus är ju dock bara 8 månader!

Så värst mycket handlat blev det inte heller. En påse munkar (förståss!), några leksaker och ett set med "arbetskläder" till Oscar. Jacka och byxor i flouroserande gul - kanon när han är ute och grejjar med pappa i trädgår'n nu innan det blir för kallt - han syns garanterat LÅÅÅÅÅNG väg! Och ett par t-shirtar. 

När vi kom hem bjöd farmor och farfar på kvällsmat, tack!, det var väldigt skönt att slippa ställa sig laga mat ikväll.. Och sen blev det raka spåret hem för att läsa "Bobby Blåljus" och sen sova. Oscar knorrade lite för han tyckte att han borde få sova över hos farmor inatt eftersom att Rasmus gjorde det igår men nån måtta får det allt va - jag ville ha hem min lilla gangster + att farmor och farfar nog behöver en natt med ostörd nattsömn efter en natt med Rasmus ;-) .. 

Dagens stora PLUS måste väl iallafall vara att jag (eller rättare sagt min onda fot) klarade av allt gående utan problem och då bar jag dessutom Rasmus i bärselen. Skönt!

Känns som om jag tog allt lite i bakvänd ordning idag.. Men det finns egentligen inte så mycket mer att säga så jag avslutar med några bilder...



Oscar och Arvid klara för avfärd! Efter 2 varv fick dock karusellmaskinisten trycka på STOPP så vi kunde lyfta av en gråtande Oscar... Stackars liten, förra året åkte han samma karusell och ÄLSKADE det!

Eller ja, han grät förra året också, men då var det för att han INTE ville gå av när det var slut... :-)


Hoppas han inte drömmer mardrömmar om marknaden i allmänhet och tivolit i synnerhet inatt nu bara. Hela vägen hem pratade han om den läskiga karusellen som tog små barn och inte lämnade tillbaka dem. Och då pratade han om en karusell (nåt högljutt elände med korgar som liknade händer som åkte upp och ner och runt runt) som det aldrig ens var tal på att han skulle åka. Vi kan helt klart konstatera att det blev lite väl mycket synintryck för unga herr Andersson idag!

Nu ska jag slappa en stund innan jag överväger att leta upp sängen. Hinner nog käka en munk till innnan läggdags också. Gör det dessutom med GOTT SAMVETE med tanke på att tunikan jag köpte för bara ett par månader sen har blivit alldeles för stor så en munk mer eller mindre spelar mindre roll!


Kommentarer
Postat av: Libantiril

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2011-03-18 @ 10:24:41
URL: http://libantiril.blogimagine.com
Postat av: Libantiril

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2011-03-18 @ 10:24:48
URL: http://libantiril.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0