Den som väntar på nåt gott...

...väntar oftast alldeles för länge(!) men kan det komma något bra av det till slut kan det ju ändå vara värt det!

Jag har alltså varit på vårdcentralen idag och faktiskt gick jag därifrån leende (annars brukar jag oftast vara ganska irriterad/skitförbannad efter ett besök där...). För det första pratade läkaren svenska utan att ens bryta. Ska väl tillägga att jag i vanliga fall absolut inte har något emot "ickesvenskar" men när det kommer till att jag söker vård för mig själv eller mina barn så är det fruktansvärt frustrerande när kommunikationen läkare/patient inte fungerar p.g.a bristande språkkunskaper...  För det andra var han trevlig och lyssnade faktiskt på mig (det är jag inte heller van vid efter mina senaste vårdkontakter... Och för det tredje och VIKTIGASTE så verkade han faktiskt kunna sin sak och undersökte faktiskt fötterna.

Kan ju låta som en självklarhet men första läkaren jag träffade för denna åkomma kunde för det första knappt svenska och för det andra så kände han ens aldrig på fötterna utan var som närmast en meter ifrån mig och andra läkaren (som ställde min diagnos) har jag aldrig ens träffat utan bara pratat med på telefon (och han försökte inte ens prata svenska utan körde på norska rakt av) så egentligen var detta första gången som någon faktiskt tittade på dem ordentligt. Bättre sent än aldrig eller?!

Hur som helst för att göra en lång historia kort så gav han mig inte alls en lika dyster prognos som nr 1 gjorde i höstas. Han trodde visserligen att det mycket väl kunde vara frågan om en inflammation men mycket av problemet satt snarare i hålfoten inte var så "hålig" som den borde och att "trampdynorna" på hälen var något nerslitna så att stötdämpningen inte riktigt fungerar fullt ut. I vilket fall som helst trodde han att problemet skulle kunna åtgärdas utan några större problem med specialgjorda skoinlägg och skrev därför en remiss till Ortopedteknik.



De skoinlägg jag redan har skrattade han lite åt och sa nåt i stil med att om jag vill ha korkbitar i skorna så är det ju upp till mig men han trodde knappast de gjorde nån nytta.... Det de kan hjälpa mot är hälseneinflammationer, men det har jag helt klart inte! Hmm, jaja jag har bara följt sjukgymnastens instruktioner...

Så nu återstår bara att vänta på en kallelse. Inom en månad trodde han så jag räknar kallt med minst det dubbla...!

Var på Apoteket för att inhandla diverse saker också, bl.a solkräm och Hexident. Kom därifrån med en hel påse med grejjer och solkräm till barnen, "vuxensolkrämen" uteblev dock (står nog kvar på disken) och Hexidenten tog hon aldrig fram fast jag bad om det och jag upptäckte inte att det fattades förräns jag var hemma... Men men ingen större skada skedd för jag behöver inget av det idag då solen faktiskt bytts ut mot moln och t.o.m lite lätt regn nu efter lunch. Får bli ytterligare en utflykt till apoteket under veckan.

Nu är det dags att fortsätta tisdagen här hemma med allt vad det innebär !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0