Fredag på en torsdag

Påskfriden sprider sig och helgkänslan början infinna sig, åh vilken skön dag jag har haft idag! Är mer än glad att jag var inne och handlade igårkväll för idag hade det tydligen varit minst sagt kaos inne i Årjäng med Storgatan helt avspärrad och folk ÖVERALLT! Mest kring systembolaget förstås men även runtikring - jag säger bara TÖRSTIGA norrmän. Hehe, jaja en och annan svensk också skulle jag tro (eller ganska många!) men kaoset står nog norskarna för helger som dessa!

Oscar har varit på dagis och nu har han påsklov och är ledig hela nästa vecka. Hoppas det fina vädret håller i sig så vi kan vara mycket utomhus och förbruka lite sprallighet som en hel vecka innehåller... Utomhus har vi varit i eftermiddag också och jag bestämde mig för att testa min handleds hållbarhet och tog tag i lite lövkrattning...
 
Självklart med god hjälp av mina små killar! Oscar var dock inte helt nöjd med att Rasmus också hävdade sin rätt till skottkärran...

...Rasmus i sin tur tröttnade till slut på att inte få låna Oscars redskap och inte få vara vart han ville (han envisas med alla farliga platser...) för sin tråkiga mamma och gick helt enkelt och gömde sig i cykelkärran...

Vill man så kan man! Kärran var ordentligt stängd med kardborreband runt om men Rasmus lyckades få upp en öppning stor nog att kunna pressa sig in i. Helt klart trivs han i kärran!

Vi hann att ta igen oss lite uppe på berget mellan varven också...

Oscar lär Rasmus ett och annat om livets väsentligheter...



Blir nog snart sängen så vi förhoppningsvis vaknar pigga och glada imorgon... ...imorgon är det ju bekant en lååååååååång dag så vi lär behöva alla krafter vi kan få!

---

Och just det, utan att säga för mycket *peppar, peppar*  - handleden höll! Eller ja, kanske ska jag vänta och känna efter hur det känns imorgon, men än så länge känns det ok. Vilket otroligt FRAMSTEG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0