Skor, skor, SKOR!

Det är så typiskt mig! När jag väl fått tag på den perfekta vårjackan åt Oscar så snöar jag fast på skor istället... Visserligen positivt att man tydligen inte har större bekymmer i livet än att man kan engagera sig så djupt i kläder och skor men ändå, ganska udda form av hobby eller?!


Det där med kärleken för skor måste ligga i generna ;-) ...


Skickade ju efter ett par jättebra skor, men som jag skrev om i inlägget här http://bergerud.blogg.se/2011/april/tji-fick-jag.html så fick de åka raka vägen tillbaka till Borås... (Och pappa, om du läser det här så är det kanske just p.g.a "mjukdjursincidenten" som de så enkelt fogar sig efter mig. De vet liksom hur besvärlig jag KAN bli....)

Och igår kom äntligen dojjorna som skulle ersätta "måndagsexemplaren" ovan...

Tyvärr var de minst en storlek för stora (trots att jag följt storlekstabellen) så det blir ännu en retur till Borås (tur att det är gratis bytesfrakt!). Har dock blivit lovad ett par i mindre storlek redan tills imorgon. Hur som helst var de snygga, tyckte både jag och Oscar så får vi bara tag i rätt storlek så blir det nog hur bra som helst! Haha, och jag bara älskade Oscars kommentar när vi öppnade kartongen och han fick se skorna: "Åh ett par skor till MIG! Jag ÄLSKAR skor!!" Det är mammas pojke det....

Dessa skor är vattentäta och lite kraftigare så därför har jag kollat lite efter ett par "vanliga" gympadojjor också för torrt och lite varmare väder något som Rasmus också behöver. Men efter att ha kollat runt lite insåg jag att de faktiskt ska få varsina rejäla sandaler istället...


Luftigare än en gympadojja men stadigare än en remsandal. Och så himla bra att de har hel tå för att minimera skrubbsår på åtminstone en plats på kroppen! Båda killarna får likadana, just bara för att jag inte hittade några andra som jag tyckte var bättre. Och i ärlighetens namn bryr de sig nog inte så mycket.... Eller?!

Och för att göra det hela komplett så ligger ett par såna här och väntar i ett paket på ICA...


Oscars stövlar från i höstas har redan blivit för små :-( .... De han växt ur är av exakt samma modell men svarta, nu fanns de i grönt - MYCKET roligare! Nicework har jag förövrigt aldrig hört talas om tidigare, men det är en sida jag kan rekommendera. Beställde sent i måndagskväll och de kom igår (även om jag inte hämtat ut dem än...). Snabbt! Dessutom gratis frakt!


Det har inte alltid varit lätt att hitta stövlar som passar till Oscar...


Kommentarer
Postat av: Eva

Detta med skor och stövlar är inte lätt för oss med killar med lite stora och tjocka ben. Jag har haft jätte problem med att hitta till Oskar men nu börjar det bli lättare och lättare. Dock så växer ju hans fötter så mycket hela tiden så stövlar byter vi konstant känns det som. Jag tror han är inne på 4-5 paret redan.



Riktigt fina sandaler du fick tag på till killarna dina och färg på gummistövlarna livar upp i regnet =)

2011-04-28 @ 20:43:12
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0