Back to school

Japp, idag har jag varit i skolan. Kort dag och bara introduktion av kursen jag ska läsa samt lite om hur den virituella studieplattformen funkar. Det blir nog bra detta bara man kommer in i läsrutinerna igen... Hur mycket jag än har uppskattat tiden jag varit hemma med barnen så ska det i ärlighetens namn bli ganska skönt att få tänka på nåt annat än blöjor, lego och barnuppfostran några timmar i veckan. Men ändå skönt att mjukstarta lite så att barnen inte behöver vara på dagis alltför mycket....

Och dagis har de små liven varit på idag medan jag var i skolan. Rasmus storgrinade i vanlig ordning när  jag lämnade honom men sedan hade det gått hur bra som helst. Och Oscar skapade sig vansinnig att han INTE ville följa med mig hem när jag hämtade honom på eftermidda'n så det får man väl ta som ett gott betyg på att han också haft en bra dag!


Hoppas dock lillfisen sover något längre imorgonbitti än vad han gjorde idag. 4:45 gjorde han morgon imorse och hade bara sovit knappt en timme på dagis. Gissa om han var trött ikväll?!

En liten kvällspromenad har jag förstås hunnit klämma in också. Drygt 6 kilometer i  lagom takt. Eller lagom takt för mig, Zingo tyckte nog vi gick för långsamt eller för kort eftersom han bestämde sig för att smita till skogs på egen hand när vi kom hem och jag skulle släppa in honom i hundhuset igen...

Premiär för nya reflexvästen ikväll! Bilden togs typ minuten innan han rymde, UTAN reflexväst dock eftersom jag precis kopplat av honom....

Han var dock inte borta så länge så jag förmodar att mat, vatten och ett varmt hundhus lockade mer än skogen ändå...

Bara att nanna kudde kvar av den här da'n nu!

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0