Det var det...

Helgen är slut och det är jag också, skittrött faktiskt!

Fick läst en del på förmidda'n men i ärlighetens namn vet jag inte hur mycket som faktiskt gick in med tanke på hur tung i huve't jag kännt mig hela da'n. Hoppas det stannar vid huvudvärk och ont i halsen för det skulle vara så typiskt m jag blev liggandes på riktigt nu när skolan börjar... Hoppas dessutom på att barnen får hålla sig friska förstås!

På eftermidda'n var ju som sagt jag och Patrik iväg och plockade en korg med kantareller. Ja tanken var från början att barnen också skulle med men när vi passerade "granngårn" och farmor'n stod på trappen och ville bjuda in dem på korv och pommes frites så valde de att stanna där... ...inte så konstigt kanske ;-) !


Mysigt att ha barnen med men ändå lite skönt att få lite ensamtid med maken ♥... Dessutom kan man ju gå på ett lite annat sätt när man inte har barnen med sig. Haha, dessutom blev vi mer eller mindre dränkta av regn de sista 10 minutrarna så barnen hade det bättre på alla sätt hemma hos farmor'n och farfar'n...


Kul att va här på besök, men nu vill jag hem....

Väl hemma fick Oscar äntligen mata kossorna med lite gammalt bröd som jag sparat ihop under veckan, som han har tjatat om detta.

Först blev han jätteglad när han såg att kossorna för en gång skull var nära men sedan när vi väl varit inne och hämtat brödet var han inte så katig längre utan ville helst stå på detta avstånd och kasta in brödet...

"Kolla här, kossorna får rullmacka!"

Lillebror däremot, han har inga hämningar och jag fick krampaktigt hålla honom i jackan så han inte skulle krypa in till kossorna...


Men å andra sidan var Oscar likadan i samma ålder...

...så visheten kanske kommer med tiden ;-) ?!

Och kantarellerna då?! Det mesta av dem ligger nu rensade och nerfrysta i boxen, men ett ordentligt gäng avnjöt vi redan ikväll i form av goda kantarellmackor! Mums! Imorgon ska jag dock börja räkna poäng igen, I promise!

Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0