Fullrulledag

Så var 4 veckors semester förbi - swiiiisch sa det bara så var det klarrrrt! Hmm, eller nja kanske inte riktigt det har varit 4 bra veckor innehållande lite av varje men "mycket vill ha mer" liksom, det ÄR väldigt skönt när hela familjen är hemma tillsammans ♥...


För egen del är jag ju faktiskt ledig 1 vecka till innan mina kurser jag ska läsa börjar men Patrik har förstås börjat jobba och barnen har varit på sina respektive dagis några timmar idag. För trots att jag är hemma så kändes det skönt med en liten mjukstart för dem, för att vänja sig liksom eftersom att det annars skulle bli ett konstigt glapp mellan inskolningen och terminstart.

Och båda barnen verkar ha upplevt första dagen positivt, även om Oscar började morgonen med att säga att han ville till "Blomman" men absolut inte själv - jag skulle vara med honom (som under förra veckan). Därför hade jag förväntat mig ganska högljudda protester när jag lämnade i förmiddags men det gick faktiskt riktigt bra. Visst, det är nytt för honom och till en början är han kanske inte riktigt lika självsäker som han brukar men samtidigt är det ju så med det mesta i Oscars liv. Han är typen som själv måste komma på att något är bra och få ta det i sin takt så den här första försiktigheten släpper nog vad det lider. (Får vi hoppas!) Han ville åtminstone inte följa med hem när jag kom och hämtade honom och det är ju ett gott tecken :-) !

Fördelen idag mot förra veckan när han var där är ju att skolan har börjat idag så de stora barnen var ju inte där eftersom han gick hem innan skolan slutade och det var bara 4-6 åringarna där som han känner sedan innan från "Nyckelpigan" vilket nog gjorde det hela lite mer tryggt.

Hmm, får en känsla av att detta på sätt och vis bekymrar mig mer än det bekymrar honom...

Medan barnen var på dagis satte jag en sjujäkla fart hemma och hann med både det ena och det andra. Tvättade, strök, bäddade rent i samtliga sängar, våttorkade golv och vek in tvätt - jag KAN vara effektiv bara jag vill ;-) ! Skönt att få undan på det mesta tråkgrejjerna utan barn hemma. 


Sedan blev vi inringda på eftermiddagskaffe i granngår'n + att båda killarna fick åka lite traktor med farfar - alla nöjda och glada... Trevligt, trevligt! :-) Hem och laga mat, ut på promenad och sedan var dagen plötsligt slut!

Nu börjar det iallafall bli läggdags här. Natten till idag bjöd på ganska dålig sömn så jag hoppas innerligt på att vi (och barnen!) får bättre ro inatt!

Söta drömmar, hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0