Halvtid!

Slappar lite i soffan med Oscar medan Rasmus sover middag. Så fort han vaknar ska vi ge oss in till Årjäng för att fylla upp kylen lite. Känns egentligen som synd och skam att åka och handla i det underbara väder vi har idag men äta bör man som bekant och jag har inte varit i närheten av en mataffär på över en vecka... Dessutom ska vi ta svängen förbi skolan och hämta upp en bok och lite papper som jag behöver inför nästa vecka. Jag har blivit erbjuden att validera en kurs då så det passar bra att jag får materielet redan nu så jag kanske hinner kika lite på det under denna vecka när jag ändå inte har så mycket annat!



 
Farmor'n och farfar'n kom förbi med barnens vattenbazookas som de haft och lekt med hemma hos dem i sommar. Och med sol och go'a varmgrader fick de blaska en stund... Rasmus har dock ingen aning om hur han ska göra men Oscar har desto bättre teknik! Men blöt lyckades Rasmus bli, flera gånger om!



Delar av förmiddagens "skörd"... Oscar klarade sig faktiskt med endast ett ombyte, Rasmus däremot hann att använda 3 olika tröjor, 2 par byxor samt skor OCH stövlar på ett par timmar. Vattenlek är kul! Och det går ju an så länge luften är varm...

Nej, nu ska jag skriva klart inklöpslistan så jag får med mig vad jag behöver. Rasmus har faktiskt sovit i över 1 timme nu så han borde vakna strax!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0