Ont ska med ont förgöras?!

Har jag bestämt mig för något så är jag oftast ganska beslutsam och genomför det oavsett vad det gäller. Så också när det kommer till uppsatta mål (som jag råder över själv!) som detta med mitt veckomål på 4 mils promenad / vecka.

Förra veckan klarade jag det (även om det var på håret) trots att vi var bortresta tors - lör och denna vecka skulle jag egentligen ha ännu bättre förutsättningar eftersom att jag har alla veckans dagar till förfogande men (varför finns det nästan alltid ett men?!) nu är det fötterna som krånglar istället... Blääää!

Har klarat gå relativt regelbundet i 2 veckor nu och det har kännts riktigt bra men ikväll har det inte kännts lika bra. Dock bestämde jag mig för att genomföra kvällspromenaden ändå (dock i väldigt maklig takt) och faktiskt *peppar, peppar* känns det något bättre nu efteråt. Knepig åkomma det där! Och särskilt knepigt är att det inte direkt finns något rätt eller fel på om man bör belasta den eller ej heller.

Nåväl, kvällsrundan blev drygt 4 km och sammantaget med eftermiddagen blev dagens siffra nästan 7 km. klart godkännt :-) !



Underbart promenadväder ikväll också så på sitt sätt var det synd att jag inte klrade gå längre....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0