Så var jag igång...


Veckans andra dag och tillika terminens andra skoldag och jag har redan kommit en bra bit på väg med studierna :-).... Jo faktiskt, idag påbörjade jag nämligen den kurs jag ska validera. Redan idag fick jag ett G men har fått med mig uppgifter hem så jag kan prova att få ett högre betyg. Ett väldigt intressant ämne som man kan läsa, vinkla, vända, vrida och diskutera hur mycket som helst egentligen men samtidigt ganska svårt eftersom att det inte alltid finns ett solklart rätt eller fel...

Efter skolan har dagen sedan fortsatt i ett väldigt tempo. Hämtade hem barnen och stannade därefter ute och höstfixade lite i trädgår'n. Planterade lite nytt i balkonglådan, slängde massa gamla "blomlik" och städade allmänt bland barnens uteleksaker. Det har varit varmt och skönt, så bäst att passa på att vara ute!
 
Före och efter... Ser lite trevligare ut och nog är det kul med lite liv i lådan även till hösten...?! Kanske egentligen då man behöver det mest...

 
Och Rasmus kan (precis som sin bror!) INTE låta Texas vara ifred. Texas får visserligen skylla sig sjäv för han har inte vett att gå undan heller....

Sedan in och lagade mat, tog hand om dagens smutstvätt efter många timmars utelek, sanerade grovingången och tvättstugan från "sandlådefilialen", Patrik kom hem, åt, läggning av barn, ut och gå för att sedan dö i soffan lite grann... En ganska vanlig dag med andra ord - underbara vardagskaos!

 

Nu ska jag ta en snabb dusch (undra förresten varför jag alltid säger att jag ska göra det snabbt för det gör jag nästan aldrig...) och sedan sova. Ledig dag imorgon - riktigt skönt faktiskt!

Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0