Lucia

Japp, lucia blev det i år också även utan vår medverkan!

 
Vår lilla goding -08. Haha, innan han hade möjlighet att protestera...


-09 var han tomte (som dock VÄGRADE luva!) och jag sitter bakom och "sufflerar"...


I fjol...

Oscar ville helt enkelt inte och då såg jag ingen anledning till att försöka övertyga honom heller... Alltså helt ärligt, man får ju ändå fundera på för vems skull det är... Och två år i rad har jag ställt upp på att gå med Oscar i tågt men det hade jag helt enkelt inte nån lust med i år.


Hemma går han däremot gärna omkring och sjunger hela "luciareportoaren", jag tror helt enkelt det sitter i att Oscar inte vill göra saker på beställning! Eller som han själv sagt,
'
"Jag är inte nån tomte eller pepparkaksgubbe, jag är BARA OSCAR!!!"

Klok pojke det där ;-)...


För egen del tyckte jag det var jättekul med luciatåg som barn.... (Åtminstone tror jag det!) Men smaken är ju bekant som baken, kan mycket väl tänka mig att Patrik  delade precis samma uppfattning om luciatåg som Oscar när han var liten...

Enligt tradition brukar vi gå bort till kyrkan och titta på barnkörens luciatåg där men det blev inget med det heller. Dels för att barnen var väldigt slitna nu ikväll, dels p.g.a Oscars eventuella ögoninfektion och inte minst för skitvädret utanför fönstret.... Isregn och snålblåst, plötsligt kändes det vääääldigt skönt att spendera kvällen inomhus! Eller ja, själva firandet och fikat efteråt hade ju förstås också varit inomhus men man ska ju ta sig dit och hem också.

Kvällen har ägnats åt att klippa hår istället...

...eventuellt kommer bildbevis på efterresultatet imorgon!

Och helt utan blev vi inte heller, åtminstone jag och barnen fick se luciatåg i köpcentret :-) !

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0