Shepards pie på Bettans vis

Då det blev köttfärssås över från igårkväll fick jag för mig att jag skulle göra Shepards pie till kvällsmat ikväll. Shepards pie är ju egentligen bara köttfärsröra om gratineras under ett täcke av potatismos och ost men jag testade att utöka receptet lite med en tunn pajbotten och morötter. Vilket funkade alldeles utmärkt!



 
Pajskal i botten, sedan färs, morot, riven ost och till sist spritsat potatismos.

 
Jag lät det få lite färg och täckte sedan över med folie för att inte bränna mostopparna. Lite mer färg hade nog dock inte skadat...

Nu gjorde inte jag nån särskild köttfärsröra utan använde som sagt resterna från det vi åt med spaghetti igår. Morötterna kokade jag mjuka innan jag skar dem i tärningar. Majs och färska tomatskivor hade nog också varit gott att gömma under moset...

Nästa gång ska jag nog testa att göra tvärtom, alltså lägga pajdegen överst så det blir som ett skal. Alternativt använda mer deg (hel sats) till en något större form så botten känns lite tydligare...

Gott var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0