Ledig...

...men ändå inte! Mycket att fixa med idag och vi började dagen i församlingshemmet där vi bjöds på en mysig julavslutning av musikleken.


Clementin, bulle, pepparkaka, saft och skumtomte, och kaffe förstås! Vad mer kan man begära?! 

Haha, fast Rasmus kunde nog klarat sig utan tomte...


Han gjorde några tappra försök men gav upp efter en stund och anföll MIN bulle OCH pepparkaka istället!

Oscar däremot var MYCKET nöjd med hela utbudet...



Sedan fortsatte dagen i flygande fläng med gardinstrykning... Alltså så här i efterhand kan jag känna att det kanske var liiite överkurs att byta både vardgasrumsgardiner och köksgardiner bara för några veckor sedan när det nu ändå är dags för julgardinerna nu... Hmm, men men ombyte förnöjer och jag putsade iallafall inte om fönstrena en gång till!

  
Lekrum, kök och vardagsrum klart! Skönt! Tomtar och övrigt pynt får dock vänta lite till med att flytta in..

Tog sedan en eftermiddagspaus i fixandet för att få oss en nypa frisk luft och lite pulkaåkning i den lilla, lilla snö som kommit.

Började i liten skala med en pulka men fick ganska snart inse att det bara var att rota fram Rasmus pulka också, det där med att samsas är inte alltid bröderna Anderssons starkaste sida...


Även lite snö är snö och Oscar är överlycklig!

Hunnit få undan på en hel del tvätt, dammsugit och nu tänkte jag avsluta kvällen med någon timmes plugg så ledig... ...det vet i katten! 2 veckor till jullov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0