Tjuvstartat lite

Tjuvstartat på julen alltså, för idag var mamma (barnens mormor alltså) här på besök inkl. go'fika (jag håller sannerligen skinnet spännt i dessa dagar!) och paket. Gissa om barnen är nöjda över dagen?!


Oscar är nog här fortfarande inte helt säker på att nåt av paketen ska bli hans...


Någon som är nöjd?! Undra hur mormor'n kunde veta precis vad lillkillen ville ha ;-)....?!


Oscar hade i vanlig ordning lite tankar precis innan mormor kom,

"Det är MIN mormor och inte pappas mormor som ska komma!"

Jag nickar instämmande.

"Det är BARA MIN mormor, inte Rasmuses mormor."

Jo, det är faktiskt Rasmus mormor också.

"Meen, du och pappa har ju inte samma mormor..."

Eh, nej men det är inte riktigt samma sak.

"Nej, för din mormor dödde. Hon dödde för många år sen!"

Ja, det är sant.

"Min mormor ska aldrig dö iallafall!"


Ja vad säger man, detta med släktskap, livet och döden är inte enkelt när man är 4 år. Och Oscar grubblar ganska mycket på detta och just min mormor har han hakat upp sig väldigt på. Vid nåt tillfälle uttryckte han det t.o.m med att "Du ska inte vara ledsen mamma, du kommer få en ny mormor en annan gång!" Lite småsötttragiskt på nåt sätt och taget "helt ur det blå" på tal om ingenting...


Och ikväll efter att barnen somnat flyttade granen in... ...undra vad barnen säger om detta imorgon?! Och undra vilket KAOS som ska uppstå när härligheten ska kläs....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0