Bortkastad dag


Patriks gamla barnspark har flyttat hit till Oscars glädje. Han hade tydligen sparkat omkring hela eftermidda'n på den igår när han var med farmor och farfar...

Dagen har bjudit på strålande sol och av de dryga 20 minusgrader vi hade imorse *burr* så blev det inte mer än 8-10 minus kvar mitt på da'n. Men till vilken nytta?! Både Patrik och jag har mått apdåligt hela da'n och dagen har spenderats i sovrummet (jag) och i soffan (Patrik och barnen). Tack och lov för att Oscar gillar att titta på TV dagar som dessa för idag har verkligen TV:n stått på hela da'n med allt från Karlsson på taket till Barbapapa. Uuuhhhh, vilken mardröm detta är!

Positivt är att Oscar är helt (nästan MER av hans energi att döma...) återställd sedan i torsdags och Rasmus (som började spy hemma hos farmor oh farfar igår) verkar ha fått en väldigt lindrig omgång. Tre uppkastningar och sen inget mer och han får behålla både mat och dryck idag, dock är även han ganska sliten men det är ju knappast konstigt.

Patrik har faktiskt vågat äta under dagen men för egen del har jag hållt mig till vatten i små, små mängder samt ett par små skålar med a-fil så det är ju knappast konstigt att man känner sig svag, nästintill darrig och trött. Magsjuka är verkligen det VÄRSTA !!!

Utslagna!

Och med tanke på att det är mer än ett dygn sedan jag fick i mig nåt ordentligt (tack och lov hann vi aldrig få i oss kvällsmat igår innan det brakade loss) så har jag inte heller vågat ta av Citodontabletterna för handen med resultatet att den dessutom gör ondare än ondast och är uppsvullen som en ballong... Hejåhå, ALLT på en gång... Undra när det blir våran tur att känna oss ordentligt pigga och friska igen?!?!

Ett par timmar kvar tills barnen somnar så att vi kan göra detsamma och sedan får vi innerligt hoppas att natten blir lugn och att vi vaknar piggare imorgon...

Over and out...


*drippdroptorkar* Man får ju ändå vara tacksam för att vi hann få tvättat undan på "kräksberget" från i torsdagsnatt innan vi satte fart med "rond 2". Denna gång var det dock bara Rasmus overall, åkpåse samt en matta hemma hos farmor och farfar som råkade illa ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0