Kvitton, kvitton, kvitton...

Har ägnat en del av morgonen till att sammanställa de senaste 12 månadernas reseersättningsanspråk till landstinget...



Och förutom de vanliga besöken vi har i Karlstad med Oscar några gånger om året har det ju blivit minst sagt några turer extra under den senaste 12-månaders perioden...

352(!) mil i sjukresor har det blivit... Eller ja egentligen t.o.m 400 då jag vet med mig att vi saknar 2 kvitton... (och då är alla besök på vårdcentralen här i Årjäng INTE heller inräknade eftersom det är för kort avstånd dit för att få ersättning....)

Hur som helst tillräckligt för att nå högkostnadsbeloppet även i kategorin patientresor. Och även om ersättningen man får tillbaka INTE på långa vägar motsvarar den faktiska kostnaden så är det ju fint att få åtminstone några kronor tillbaka... Hoppas verkligen att bunten med kvitton blir tunnare under följande 12 månader!

Och när vi ändå är inne på ämnet sjukresor - idag är 1:a dagen som min hand/arm faktiskt äntligen börjar kännas lite bättre! Och med tanke på hur envis skadan varit så är även små framsteg värda att nämnas! Det går åt rätt håll :-) !

Kommentarer
Postat av: Eva

Det var en hel del kvitton det där, men vad skönt att ni får igen en del av pengarna som går till resor även om det inte är allt.



Det var ingen större uppoffring för mig att kolla blöjpriserna då jag ändå handlar på dessa butiker vad gör man inte för att vara snäll =)



Vad skönt att höra att du klarat dig helt utan värktabletter idag, hoppas att det fortsätter så.

2011-02-18 @ 21:36:33
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0