Projekt ommöblering - check!

Ok, jag erkänner den typ av projekt vi sysselsatt oss med idag brukar jag vara hjärnan bakom. Hmm, eller oftast (när jag har 2 fullt fungerande armar vill säga) brukar jag t.o.m passa på att grejja med sånt här när Patrik inte är hemma... Lugnast så eftersom att han egentligen HATAR allt vad ommöblering heter så ibland är det bättre att grejja först och fråga vad han tycker sen... Hihi, sen får jag väl kanske erkänna att det inte är riktigt alla av mina projekt som jag lyckas slutföra på egen hand, men det är bra för då får Patrik rycka in när han kommer hem och känna sig lite händig ;-) ...

Så när jag la fram mitt förslag om att ändra om lite i lekrummet och Patrik sa ja UTAN att protestera blev jag minst sagt förvånad (troligtvis börjar han bli rastlös efter 5 veckor hemma...) Men jag ifrågasatte inte utan det var bara att köra igång! Och så här ser det ut nu!

 
Den största förändringen är att IKEA-hyllan har fått gå från stående (där "köket" står nu) till liggande och så har vi tillfälligt tagit bort bordet och stolarna som fanns därinne. Resultatet av detta blev lite mera golv-/lekyta men framförallt mer lättillgänglig förvaring som killarna kommer åt på egen hand.

Lekrummet är förövrigt det rummet som varit mest "utsatt" för mina förändringsideér sedan vi flyttade hit. Från början var det traditionellt kontor/gästrum med skrivbord, säng och byrå. Jättemysigt men sen föddes Oscar och i takt med att han växte så växte även hans andel av saker i huset. Och eftersom hans rum är på övervåningen (där han inte kunde vara på egen hand och leka) så hade vi till en början ett hörn i vardagsrummet som "lekhörna" vilket jag tröttnade på så när han var kring 1½ fick skrivbordet flytta en trappa upp och ge plats för Oscars grejjer :-)! Sängen fick till en början stå kvar, men i höstas flyttade vi även bort den... Gästrum i all ära men det är INTE ofta vi har övernattande gäster och då funkar det fint att ställa in en resesäng eller två... Haha, och sen har vi faktiskt tänkt ett snäpp till. För när vi byggde så planerade vi detta rum tillräckligt stort för att rymma en dubbelsäng då tanken är att vi ska kunna sova där när vi blir för gamla och skröpliga för att gå i trappen... Hihi, så minst EN gång till åker Patrik på att möblera om därinne. Men det klart, då är ju barnen stora och kan förhoppningsvis hjälpa oss!

Verkligen super att ha ett lekrum i anslutning till köket eftersom det är i köket man är väldigt mycket om dagarna! Sen blir det självklart saker i köket och vardagsrummet ändå men nu har vi iallafall nånstans att stöka undan alla saker på kvällen när barnen somnat...


Dagens "dagisalster"!

Oscar blev mycket nöjd över nyordningen på rummet "Va bra nu kan jag välja saker själv från hyllan!" och Rasmus verkade inte direkt missnöjd han heller. Konstigt det där, men ibland räcker det att plocka runt lite på leksakerna så blir de som nya!

Och förresten, har upptäckt ytterligare 2 tänder i Rasmus lilla gap. Så nu har han 4 uppe och 4 nere. Försökte fota dem - vilket misslyckades men Oscar var snäll och visade upp sitt garnityr istället!




Over and out!




Kommentarer
Postat av: Frida

Underbart smile! =) Vad fint du har gjort i lekrummet!

2011-02-22 @ 07:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0