17 januari 2011

Måndag idag och första riktiga dagen av det nya "allvaret" här hemma med sjukskrivning för mig och pappaledighet för Patrik. Oscar var ju som vanligt sina timmar på dagis ändå men det har varit ganska full rulle för Patrik ändå. Vi ska nog "ro iland" även om vi nog får räkna med åtminstone några dagars "inkörningstid"... Största problemet kommer bli att få Rasmus att förstå att jag INTE längre klarar av att bära honom eller ens lyfta upp honom...

Ska försöka få ut nåt bra av den här tiden (läs få undan på lite plugg!) för bättre förutsättningar för studier (bortsett från att jag har svårt för att skriva...) under mammaledigheten lär jag knappast få. Har börjat idag med att se de två filmerna jag fick låna med mig hem från skolan som ska funka som nån form av introduktion av kursen...

Att titta på en DVD-film är ju ingen sak men en gammal hederlig videokasett är klurigare... Tur att Patrik var hemma och kunde leta fram, damma av och koppla in videon åt mig. På sitt sätt ganska underhållande filmer faktiskt, särskilt Astrid&Ibrahim som var jättegullig...

Och ikväll så har vi då firat lillprinsen! som först inte riktigt förstod uppståndelsen men ändå verkade uppskatta den efter hand...

Farmor & farfar kom på kvällsfika och hade med sig paket!

Men för att vara ärlig var nog Oscar mer intresserad av påsen än Rasmus var och kunde inte riktigt acceptera att Rasmus var kvällens "huvudperson"... Tur att det fanns ett paket även till honom i påsen!

Coola bilar och ett verktygsbälte gick naturligtvis hem hos Oscar men det kunde ändå INTE få honom att hålla fingrarna borta från Rasmus paket...

"Gosisar" kan uppenbarligen aldrig Rasmus få för många utav... Till skillnad från sin bror så verkligen älskar han snuttetrasor och mjukdjur!

Men bästa presenten var nog ändå...
 
...ännu en leksakstelefon! Den lät han nästan inte Patrik ta ut ur förpackningen innan han skulle ha den, och ja precis som Oscar vet han precis hur den ska användas!

Nog hade jag tänkt baka en egen tårta till födelsedagsbarnet men Patrik la in sitt veto med motiveringen att man inte ska baka med bruten arm (jag tror visserligen att jag skulle klarat det)... Hmm, men men en princesslängd från http://cafebroms.blogg.se/ funkar ju det också. För Rasmus del kvittade det nog lika om det var hemgjort eller ej...
 
Oscar står beredd för att hjälpa till med ljusutblåsningen...

Men det där med att äta tårta var inte riktigt Rasmus grej...


Kladd, kladdikladd!

Storebror däremot har förstått detta med kalas...


Det var den födelseda'n, tack alla ni som tänkt på vår 1-åring idag! Näst på tur är undertecknad...

Dagens positiva överraskning var hur lätt det plötsligt blivit att komma fram till Försäkringskassan... Från plats 79 till 1 i kön på 12 minuter - bra jobbat! Att de dessutom har kvällsöppet fram till kl.21 är ju också positivt. Så nu är jag officiellt sjukanmäld och Patrik pappaledig. Håhåjaja!

Go'kväll!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad avundsjuk jag blir,vilket fint kalas det verkade bli ändå trots "mammas "arm.

2011-01-18 @ 06:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0