Gamla kråkslotts charm

När vi var ute och gick i eftermiddags förundrade jag mig än en gång över alla hus som står tomma (en del året runt och andra typ 49 veckor om året) runt omkring här i Blomskog...




Bara inom ett område på kanske 2 km runtomkring vårt hus kan jag komma på minst 12 såna "ödehus" som bara står där till ingen nytta utan att någon bryr sig om dem. Nästan lite sorgligt på sitt sätt, särskilt om man tänker på att det en gång i världen funnits liv i stugorna och att alla hus har en historia...


Vårat hus var det ju visserligen någon som brydde sig om även innan vi köpte det, men det hade dock stått obebott i många år... Hihi, det har vi dock tagit igen med råge sen dess, nuförtiden sjuder huset av liv även om inte mycket är sig likt här NU mot hur det såg ut !

Jag älskar detta hus även om det krävdes liiiite mer än lite ny färg på väggarna (som jag nånstans inom mig inbillade mig från början) för att förvandla det till det mysiga hem det är för oss idag..

Hem ljuva hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0